עיריית תל-אביב אישרה תוכנית לתחבורה ציבורית בשבת

התוכנית היא תוצאה של הצעה לסדר שהגישה חברת מועצת העירייה, תמר זנדברג, להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ■ עם זאת, התוכנית מחייבת אישור נוסף של משרד התחבורה

הנהלת עיריית תל-אביב אישרה היום (ג') תוכנית להפעלת 7 קווי שירות חדשים שיפעלו ברחבי העיר כולל בשבת, שהוכנה על-ידי רשות התחבורה בעירייה בראשות משה טיומקין. התוכנית היא תוצאה של הצעה לסדר שהגישה חברת מועצת עיריית תל-אביב-יפו, תמר זנדברג (מרצ), להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. עם זאת, התוכנית מחייבת אישור נוסף של משרד התחבורה.

זנדברג: "אני גאה על אישור הצעתי. תחבורה ציבורית מתפקדת, שעובדת כל יום - זהו המצב התקין בעולם, אסור לנו להסכים עם כל מצב אחר. הגיעה העת לעדכן את הסטאטוס קוו".

לדבריה, מסקרי דעת קהל שערך מכון סמית בשנת 2010, רוב הציבור - 62% מכלל הציבור ו-93% מקרב החילונים - תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

זנדברג הוסיפה ואמרה כי "40% מתושבי תל-אביב-יפו אינם מחזיקים ברכב פרטי, והינם מושבתים מתנועה יותר מ-24 שעות מדי שבוע. מדובר בתושבים "כלואים, מקורקעים, ללא יכולת לזוז מעבר למרחק הליכה או נסיעת אופניים דווקא בימי המנוחה. תחבורה רציפה היא חיונית לעיר בת קיימא. זה אקט חברתי וסוציאלי מן המדרגה הראשונה ואנו מוכנים להילחם על זכותנו זו ולהגיע לבג"ץ במקרה הצורך".

בין הקווים החדשים המוצעים: קווים ממסוף הטייסים במזרח העיר למרכז העיר, קו שיקשר בין שכונות דרום העיר ליפו, קווים ממזרח העיר, דרך יפו אל חוף הים, נמל תל-אביב, גני התערוכה וקריית עתידים, קווים מצפון מזרח העיר אל מרכז העיר ויפו קווים מהתחנה המרכזית החדשה, דרך מרכז העיר אל שכונות צפון מערב העיר, עד איזורי חן.