הישג למשרד מיתר, ליקוורניק, גבע: ייצג במספר שיא של אקזיטים

עו"ד דני גבע: "העובדה שהמשרד היה מעורב ב-7 מתוך 8 העסקאות הגדולות בשוק ברבעון הראשון של שנת 2012 מהווה הישג משמעותי מאוד עבורו"

משרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדויין ייצג במספר שיא של 8 עסקאות אקזיט מתחילת שנת 2012, מהגדולות שנסגרו בשוק הישראלי.

בין עסקאות הענק שבהן היה מעורב המשרד בחודשים האחרונים: ייצוג סיסקו בהיבטים המקומיים של העסקה שבה רכשה את NDS תמורת 5 מיליארד דולר; ייצוג חברת אובג'ט בעסקת המיזוג עם סטראטסיס בשווי 1.4 מיליארד דולר; וייצוג חברת Covidian, חברה אמריקנית שבשנים האחרונות כמעט לא פעלה בישראל, בעסקת רכישתה את סופרדיימנשן תמורת 300 מיליון דולר וסכומים עתידיים נוספים.

בימים האחרונים נסגרה עסקה נוספת של חברת Covidian לרכישת חברת Oridion Systems ב-346 מיליון דולר.

בנוסף, ייצג המשרד את חברת SingelTel (סינגפור טלקום) בעסקת הרכישה של אמובי תמורת כ-320 מיליון דולר, את חברת Avaya בעסקת הרכישה של Radvision תמורת 230 מיליון דולר ואת חברת ברודלייט בעסקת המכירה לברודקום תמורת 200 מיליון דולר.

נוסף על עסקאות אלה, המשרד היה מעורב השנה באחת מעסקות הענק המדוברות ביותר בשוק ההיי-טק הישראלי, שבה נרכשה חברת אנוביט על-ידי אפל.

מוביל בתחום העסקאות

לדברי אחד השותפים הבכירים במיתר, עו"ד דני גבע, "העובדה שהמשרד היה מעורב ב-7 מתוך 8 העסקאות הגדולות בשוק ברבעון הראשון של שנת 2012 מהווה הישג משמעותי מאוד עבורו".

לדברי גבע, אחת העסקאות המורכבות שבהן ייצג המשרד הייתה העסקה למכירת ברודלייט לברודקום, אחרי משא-ומתן ארוך וקשה, שנמשך חודשים רבים וידע עליות ומורדות רבים. "המשא-ומתן נסב בעיקר סביב השאלה איך מבטיחים שהעסקה אכן תצא לפועל. כלומר, ביטחון שאכן תהיה עסקה. למרות ששני הצדדים רצו להגיע להסכם באופן מובהק, זו הייתה עסקה קשה. בסופו של דבר, העסקה יצאה לפועל לאור גמישות שני הצדדים והודות להגינות החברה הרוכשת".

- מה הן הסיבות שבגינן מצליח משרד מיתר להיות מעורב בעסקאות הללו?

גבע: "המשרד מצליח לבסס את מעמדו כמוביל בתחום העסקאות בעיקר בזכות היותו משרד בינלאומי, עם הרבה שותפים ועורכי דין שמדברים את השפה המתאימה. השותפים במשרד מדברים בשפה מקצועית בינלאומית וגם בשפה תרבותית בינלאומית, שהן תוצר של ניסיון בינלאומי. הבינלאומיות משרתת את האינטרסים שלנו משני הצדדים: כשהלקוחות האמריקנים פונים אלינו, הם מרגישים שמדברים איתם באותה השפה; ועבור הלקוחות הישראלים אנחנו מהווים גשר ויכולים לפשט ולהסביר להם מה מקובל בחו"ל ואיך כדאי להתנהל".

- כיצד עורכי הדין במשרד רוכשים את השפה המקצועית והשפה התרבותית שעליהן דיברת?

"יש לנו אחוז גבוה מאוד של שותפים שבשנים האחרונות התמחו בארצות-הברית, באנגליה ובמדינות אחרות בעולם. זה מקנה לנו יכולת לדבר בשפה בינלאומית ולהרגיש בה מאוד נוח. אנחנו לא מסתכלים על השווקים הזרים מהצד, אלא ממקום של מי שהיו מעורבים וחיו אותם במשך תקופות ארוכות. בישראל יש הרבה מאוד עורכי דין דוברי אנגלית ברמה גבוהה מאוד שנחשפים לשווקים הזרים מהצד, אבל אין תחליף לניסיון בעריכת עסקאות מתוך השווקים הזרים, כמו שיש לשותפים במשרד שלנו".

- האם העסקאות הגדולות, דוגמת אלה שבהן מעורב המשרד, פחתו בעקבות המשבר הכלכלי באירופה וההאטה בישראל ובארה"ב?

"עובדתית, היקפי העסקאות עלו באחרונה ולא פחתו. בנוגע ללקוחות המשרד בשוק האמריקני ובמזרח הרחוק אני רואה גידול ולא קיטון. גם כשאני מסתכל על לקוחות B2B, המהווים חלק נכבד מלקוחותינו, המצב משתפר, וזאת לאור קיומן של חברות אמריקניות וחברות במזרח הרחוק שקונות מוצרים שלהם. אירופה אמנם במצב קצת אחר, אך היקף העסקאות באמריקה הוא טוב מאוד, להבדיל אולי ממה שקורה לממשל האמריקני".

הסינים לוטשים עיניים

- תוכל להעריך מה צופן העתיד הקרוב והרחוק בתחום זה?

"בטווח הקצר, אני מעריך שנראה עוד עסקאות משמעותיות בדומה לעסקאות האחרונות שייצגנו בהן, ולא פחות. בארה"ב ובמזרח רואים התחזקות של חברות ענק כמו גוגל, פייסבוק וסמסונג. המשמעות היא שכדי לשמור או לחזק את מעמדן, הן יצטרכו לקנות עוד ועוד טכנולוגיות שמתחדשות, והרכישות לאו דווקא ייעשו אצלן בבית. עד כמה שאני יכול לשפוט, חברות מהסוג הזה ימשיכו לבדוק עוד טכנולוגיות. מאחר שבישראל יש הרבה טכנולוגיות ורעיונות, נראה לי שהמגמה לא תיחלש".

- האם ישנה מדינה ספציפית שהשקעותיה ורכישותיה בישראל צפויות לגדול?

"סין. הסינים רוצים להתפתח פנימה וגם לפתח את סין מבפנים, ומאחר שיש המון חברות סיניות עם כסף, אני צופה שהן יתחילו לרכוש חברות, ולאט-לאט נרגיש את ההשפעות של מגמה זו בישראל, לאו רק בטכנולוגיה-עילית, אלא גם בתחומים של מדעי חיים, חקלאות ועוד".

העסקאות הבולטות
 העסקאות הבולטות