פרשת פברוק החטיפה: סיוון כהן מחדשות 10 יצאה לחל"ת

כהן דיווחה בשבוע שעבר על ניסיון חטיפה של ילדה ישראלית בדיסניוורלד - אך אז התברר כי מדובר באגדה אורבנית המסופרת כבר שנים ■ כהן הושעתה מעבודתה עד לסיום הבדיקה, והיום היא ביקשה לצאת לחופשה ללא תשלום - ונענתה בחיוב

סוף לפרשת האגדה האורבנית: הכתבת סיוון כהן ביקשה היום (ה') ממנכ"ל חדשות 10, אורי רוזן, לעזוב את תפקידה ולצאת לחופשה ללא תשלום - ונענתה בחיוב.

הערב היתה אמורה כהן לעבור שימוע בנוכחות רוזן והיועצת המשפטית של חדשות 10, איילת בן חיים-גת. בעקבות הצעד של כהן בוטל השימוע, לאחר שהפך למיותר.

כהן תעזוב את תפקיד הכתבת המשפטית של חדשות 10, ובימים הקרובים יימצא לה מחליף.

מחדשות 10 נמסר כי "סיוון ביקשה לצאת לחופשה ללא תשלום, והוחלט להיענות לבקשתה".

נזכיר כי ביום ראשון לפני כשבוע וחצי שידרה כהן במהדורה המרכזית של חדשות 10 כתבה בה ציטטה כהן זוג הורים, אשר סיפרו לה כי בחג הפסח נעשה ניסיון לחטוף את ילדתם בת ה-9 במהלך ביקור בדיסניוורלד. ההחלטה לפרסם את הכתבה התקבלה בשל קיומו של הורה ספציפי שאישר את הסיפור. עם זאת, סיפור החטיפה הזה ידוע כאגדה אורבנית המסופרת כבר שנים רבות.

בהמשך, לאחר שידור הכתבה, התברר כי ההורה הטעה את כתבת חדשות 10, וכי מקרה כזה כלל לא אירע. בעקבות זאת הוחלט בחברה לפתוח בבדיקה מקיפה של נסיבות הפרסום, ולהשעות את כהן מתפקידה עד לסיום הבדיקה. היום, כאמור, החליטה כהן לצאת לחופשה ללא תשלום מתפקידה בערוץ.