קיקה: הקפאת הליכים עד 3 ביוני; העובדים יקבלו שכר

ביהמ"ש: המשכורות ישולמו תוך 72 שעות ■ אם לא יימצא רוכש תוך שבועיים, ינסו הנאמנים למכור את המלאי ששוויו כ-20 מיליון שקל ■ סך החובות: 159 מיליון שקל

האם יש סיכוי להציל את קיקה? בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה נעתר הבוקר (א') לבקשת רשת הריהוט האוסטרית קיקה, שהשיקה את הסניף בנתניה בספטמבר 2011, והאריך את הקפאת ההליכים לחברה עד 3 ביוני. לבקשת החברה, עו"ד רון ברניר והכלכלן אלון כהן מונו לנאמנים.

השופט אילן שילה קבע כי הנאמנים יפעלו להסדרת תביעות חוב של רוכשים, ספקים וכל נושה אחר של החברה. משכורות העובדים שלא שולמו, ישולמו תוך 72 שעות. החברה לא שילמה את משכורות העובדים בגין חודש אפריל, ו-10 ימים בחודש מאי.

הנאמנים יקבלו מימון מבנק לאומי, הפועלים ואשטרום, כאשר המימון יהיה קודם עבור תשלום שכר לעובדים. עוד קבע השופט כי תוך שבוע יינתן דוח ראשוני ויתקיים דיון נוסף.

בהסתדרות בירכו הבוקר על החלטת בית המשפט בעניין תשלום המשכורות ומסרו כי ימשיכו להיאבק למען העובדים. ביום חמישי, בעקבות האירועים, הפכה ההסתדרות לארגון היציג של עובדי קיקה, ומעתה היא תהיה שחקן בולט ותדרוש כי העובדים יהפכו לנושה מועדף.

תשלום השכר לעובדים יתאפשר לאור הסכמתם של בנק הפועלים, בנק לאומי ואשטרום, להעביר כל אחד סכום של 600 אלף שקל לטובת המשכורות.

בקיקה אומרים היום ל"גלובס" כי "אנו מעריכים כי העובדים יקבלו את השכר בתוך שבוע. מעבר לכך, העובדים מכוסים לחלוטין, כי יש להם את ביטוח לאומי שמכסה אותם עד 100 אלף שקל, ואין עובד שמגיע לו את הסכום הזה. הדבר יקל בהכרח על העובדים וימנע מהם את הצורך להסתייע בעורכי דין לשם כך, שייקחו להם 15% מההכנסה".

בשבועיים הקרובים ייעשו מאמצים למצוא רוכש לקיקה, אם כי בחברה עצמה מעריכים כי קלושים הסיכויים שיימצא רוכש. "קיקה לא הצליחה. הקונספט הזה נכשל, אז למה להילחם בכוח? גם סטארבקס שמצליחה בעולם נכשלה בישראל, אז האם מישהו קם ואמר בואו נחייה את סטארבקס?".

בחלוף שבועיים ובמקרה שאכן לא יימצא קונה, ינסו הממונים מטעם בית המשפט למכור את המלאי של קיקה, ששוויו מוערך ב-20 מיליון שקל. "זו תהיה מכירת חיסול במחיר המקסימלי שיצליחו למכור, אבל אנחנו עדיין לא שם", אומרים בקיקה.

159 מיליון שקל חובות

כזכור, נציגי רשת הריהוט האוסטרית, שהשיקה את הסניף בנתניה בספטמבר 2011, הפסיקו בשבוע שעבר את פעילותה. החברה סגרה את שערי החנות ביום חמישי האחרון ומנעו את הכניסה מהעובדים וכן מספקים ולקוחות שצרו על השערים.

בקיקה ביקשו מבית המשפט לאשר את המשך הקפאת ההליכים, כדי לאפשר לחברה להציע תוכנית הפעלה ולהעניק לנאמנים סמכויות לפטר עובדים עד למציאת פתרון.

סך החובות וההתחייבויות של קיקה עומד על 159 מיליון שקל, ומתוכם 70 מיליון שקל לבנקים. החוב לבנק הפועלים עומד על 42.7 מיליון שקל, ואילו החוב לבנק לאומי - 27.2 מיליון שקל. נכון להיום, שכר חודש אפריל לא שולם לעובדי קיקה, וגם חלק מהוראות הקבע לספקים חזרו מהבנק.

רשת קיקה נמצאת בבעלות סולומון בטיטו (85%) וחברת אשטרום נכסים (15%). סניף הרשת בנתניה אמור היה להיות בסיס לפעילות רחבה יותר של קיקה בישראל, שציפתה לשחזר כאן את הצלחתה המסחררת של איקאה.