"תנו לחיות לחיות": חיל האוויר מחזיק כלבי שמירה בתנאים קשים

מבקשת לנקוט ביזיון בימ"ש נגד משרד הביטחון, צה"ל וחיל האוויר, ש‏‎‎לטענתה מפרים החלטה האוסרת על החזקת כלבים קשורים לגדרות בסיסים ללא צל

עמותת "תנו לחיות לחיות" ביקשה היום (ב') מבית משפט השלום בראשון-לציון לנקוט הליכי ביזיון בית משפט נגד משרד הביטחון, צה"ל, מפקד חיל האוויר, הרמטכ"ל ושר הביטחון.

לטענת העמותה, גופים אלה אינם ממלאים את החלטת בית המשפט מחודש יולי 2011, שבה נאסר על חיל האוויר להחזיק כלבי שמירה קשורים לאורך גדרות הבסיסים מבלי שיש להם מרחב מוצל מספק.

‏לדברי העמותה, צו המניעה שאסר על חיל האוויר להחזיק כלב שמירה קשור בשטח של פחות מ-3 מטרים-רבועים רצופים, לא כולל שטח מלונה, אמור היה להיכנס לתוקף בחודש נובמבר 2011, אך גם היום ממשיך החיל להחזיק כלבי שמירה בתנאים קשים ומפר את הוראות בית המשפט.

‏‏"תנו לחיות לחיות" מנהלת זה שנים קמפיין אינטנסיבי נגד תופעת "כלבי הכבל" וקשירת הקבע של כלבים בחיל האוויר.

‏בחודש יוני 2011 ביקשה העמותה מבית המשפט להוציא צו מניעה נגד המדינה, בטענה כי חיל האוויר וצה"ל מפרים את הוראות החוק ביחס לכלבים אלה ונמנעים מלספק להם את המרחב המוצל המינימלי המתחייב על-פי החוק, וגורמים כך לפגיעה קשה ולהתעללות בכלבים.

‏בית המשפט מתח ביקורת על המדינה וקבע, במסגרת צו מניעה שהוציא נגד המדינה, כי עד חודש נובמבר 2011 נדרש חיל האוויר לחדול מהפרת הוראות החוק ומהפגיעה בכלבים.

‏מ"תנו לחיות לחיות" נמסר כי "זהו אחד מאותם מקרים קשים שבהם אנו עדים להתעללות ממוסדת מצד המדינה בבעלי-חיים, שנמשכת גם לאחר שבית המשפט מחייב את המדינה לחדול מכך".

העמותה מקווה "שבית המשפט לא יעבור לסדר היום על התנהלות חיל האוויר ויטיל על האחראים לפגיעה בכלבים עונשים משמעותיים".