רמי לוי על המפעילים החדשים: זולים מהערכותינו

רמי לוי מגיב לתוכניות שהשיקו היום גולן טלקום והוט מובייל: דמי המנוי יעלו ל-17.9 שקל לחודש, אך דקת השיחה תוזל ב-3 אגורות ותעמוד על 17 אגורות לדקה ■ מודה: "אני לא הולך להתמודד עם גולן טלקום והוט מובייל"

רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה ובפעילות הסלולר הווירטואלית "רמי לוי זול להיות בקשר", מגיב לתוכניות שהשיקו היום (ב') גולן טלקום והוט מובייל, בהורדת מחירים במקביל להעלאת דמי המנוי החודשיים.

דמי המנוי יעלו ל-17.9 שקל לחודש, אך דקת השיחה תוזל ב-3 אגורות ותעמוד על 17 אגורות לדקה, ואילו מחיר ה-SMS וה-MMS יעמדו על 14 אגורות לדקה.

לוי יוזיל גם את מחירי הגלישה באינטרנט מ-15 ל-12 אגורות למגה-בייט בגלישה מזדמנת, וכן את חבילת הגלישה של 10 ג'יגה שתוזל מ-89 שקל ל-85 שקל. מחיר חבילת גלישה 5 ג'יגה יישאר על כנו (55 שקל).

"אני לא הולך להתמודד עם גולן טלקום והוט מובייל", מודה לוי ואומר כי "התמודדות שלי היא מול המפעילים הווירטואלים האחרים".

- יש גם תוכניות ב-10 שקלים ו-10 אגורות לדקת שיחה?

"זה עד 60 דקות. מי שעובר 60 דקות משלם 18 אגורות לדקה".

תוכניות הסלולר שהשיקו היום גולן טלקום והוט מובייל תפסה את השחקנים האחרים בענף - הן חברות הסלולר הוותיקות והן המפעילים הווירטואליים - לא מוכנים. "הם מציעים תוכנית זולה יותר ממה שהערכנו. חשבנו שהם יציעו חבילות ב-129 שקל לחודש", מודה שחקן בענף בשיחה עם "גלובס". ‏

רמי לוי, שהיה הראשון להשיק את פעילות הסלולר הווירטואלית, הופתע גם הוא והשהה את תגובתו עד לשעה זו. "הם טורפים את הקלפים למי שמדבר הרבה. הממוצע אצלי כולל דמי שימוש הוא 60-70 שקל לחודש, אז מה הלקוחות שלי יעשו בחבילה של גולן טלקום? רוב הלקוחות שלי לא רלוונטים אליו. מי שצריך את גולן טלקום הוא מי שמדבר הרבה", אומר לוי.‏

לוי טוען גם כי המציאות תחייב בסופו של דבר את המפעילים החדשים לשנות אסטרטגיה. "גולן טלקום מציע לדבר ללא הגבלה ב-99 שקל. אבל מה הוא יעשה כשהוא יגלה שבישיבה שבה לומדים 500 תלמידים רכשו, נניח, שני קווים שלו והפכו אותם לטלפון הציבורי של כל הישיבה. אז הוא יסכים לזה? זה קרה בעבר כשפלאפון עשה מבצע דבר ללא הגבלה. היו ישיבות שהשתמשו בקווים כטלפון ציבורי".‏

ההשקה של גולן טלקום צפויה לגרור לחץ נוסף על חברות הסלולר - סלקום ופלאפון - שמארחות את המפעילים הווירטואליים הום סנטר ו"רמי לוי זול להיות בקשר". ההערכה היא כי שניהם יפנו לחברות המארחות כדי לשפר את התשלומים, באופן שיסייע להם להתמודד עם התחרות המתגברת. ‏