תקציב רשות השידור ל-2012: כמיליארד שקל

‎הנהלת הרשות התבקשה להציג חלופות תקציביות למקרה שהרפורמה לא תתקדם

הוועד המנהל של רשות השידור אישר את עקרונות תקציב 2012. ל"גלובס" נודע כי התקציב שאושר יעמוד על 1.0036 מיליארד שקל. התקציב אושר מתוך הנחה שהרפורמה תצא לדרך, והוא תלוי בה.

הדיון בסעיפי התקציב ייערך בשבוע הבא בוועדת הכספים, בראשות דוד חיון, במסגרת יום עיון שתקיים הוועדה ובו היא תעסוק בפרטי הצעת התקציב.

בהצעת התקציב שהוגשה על-ידי סמנכ"ל הכספים של הרשות, ערן הורן, יש איזון בין המקורות והצרכים של התקציב, וזאת לאחר שבהתאם למתווה שסוכם בין משרד ראש הממשלה, האוצר והרשות, יועברו לרשות בשנה זו מקורות בהיקף של 230 מיליון שקל כמענק והלוואות.

יחד עם זאת, מאחר שהסכם המימון שיתניע את הרפורמה עדיין לא נחתם, הנחה הוועד המנהל את ההנהלה לגבש גם תקציב חלופי, שמשרטט תחזית פסימית של אי-קיום הרפורמה. מאחר שהרשות מחויבת להשקיע בכל מקרה 72 מיליון שקל בהפקות מקור, מבטאת חלופה זו גירעון של כ-100 מיליון שקל, שנוצר גם בשל הפחתת האגרה.

הוועד המנהל דחה את ההצעה לאשר תקציב גירעוני והנחה את ההנהלה להציג חלופות שיבטאו תקציב מאוזן גם במקרה שהרפורמה לא תצא לדרך.

אמיר גילת, יו"ר רשות השידור, הוסיף: "בשנה שעברה אישרה רשות השידור, לראשונה מזה 7 שנים, תקציב מאוזן, ובכוונתנו לעשות זאת גם השנה. המספרים מדברים בעד עצמם: רק מתווה של הרפורמה יאפשר את המשך קיומה של הרשות, ואני מקווה שהסכם המימון בין הרשות לאוצר ייחתם בקרוב".