מקורבים למשפחת לבנת: בדרך החוצה מקבוצת אי.די.בי

"סביר כי המשפחה תצא עתה המשפחה מגרעין השליטה באי.די.בי ותתרכז בניהול עסקיה המסורתיים"

הלילה נודע כי נוחי דנקנר, בעל השליטה בחברת אי.די.בי, סיכם על עסקה למכירת 50% מהחברה הבת של אי.די.בי פיתוח, כלל תעשיות, לאיש העסקים המיליארדר האמריקני לן בלווטניק, לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל.

העסקה מתבצעת לפי מחיר של 16.19 שקל למניה, מחיר גבוה ב-42% מהמחיר המניה בסגירה של יום חמישי בבורסה והגבוה ב-15.6% על מחיר הסגירה הממוצע ב-3 החודשים האחרונים.

בשיחה ראשונה עם "גלובס" לאחר ההודעה על העסקה אומר דנקנר כי יש לקבוצה מספיק נזילות לעמוד בהחזר החובות עד סוף שנת 2014, ומפרט את תוכניותיו לעתיד. דנקנר מסביר כי אחרי התמורה שתקבל אי.די.בי מעסקת כלל תעשיות תעמוד הקבוצה על יתרות מזומנים של 2.66 מיליארד שקל. מיזוג כור ודסק"ש יגדיל היתרות ב-400 מיליון שקל ודיבידנדים שיתקבלו מכלל ביטוח יזרימו עוד כ-300 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הקבוצה תעמוד עם יתרות מזומנים של כ-3.35 מיליארד שקל, כאשר היא צריכה לפרוע אג"ח בכמיליארד שקל השנה, 1.3 מיליארד שקל בשנה הבאה ו-1.2 מיליארד שקל ב-2014. היקף חוב האג"ח המצרפי של אי.די.בי אחזקות והחברה הבת אי.די.בי פתוח עומד על כ-6 מיליארד שקל.

השותפה העיקרית של דנקנר בגרעין השליטה באי.די.בי היא משפחת לבנת. מקורבים למשפחת לבנת ברכו על העיסקה ומסרו כי נוכח הנסיבות נכון היה לבצעה. "משפחת לבנת תתמקד כעת במאמציה להשלמת עסקת משאב וסביר כי נוכח מכירת כלל תעשיות שנוהלה ב-9 השנים האחרונות על ידי צביקה לבנת ואבי פישר ובה התמקד עיקר עניינה של המשפחה תצא עתה המשפחה מגרעין השליטה באי.די.בי ותתרכז בניהול עסקיה המסורתיים", נמסר ל"גלובס".

לפני כשלושה חודשים הודיעה כלל תעשיות כי משפחת לבנת תרכוש 55% ממניות חברת משאב המוחזקת כיום על ידי כלל תעשיות (בשיעור של 75%), תמורת 1.32 מיליארד שקל, לפי שווי שוק של 2.4 מיליארד שקל. העיסקה אמורה הייתה להניב רווח של כ-750-850 מיליון שקל לכלל תעשיות, רווח של 450-540 מיליון שקל לאי.די.בי פיתוח, ו-400-500 מיליון שקל לאי.די.בי אחזקות. ואולם, סגירתה מתעכבת בינתיים והמועד הסופי לסגירה נדחה לאוגוסט.

משפחת לבנת מחזיקה 13.3% ממניות אי.די.בי ומהווה, כאמור, חלק מגרעין השליטה בקבוצה, לצד נוחי דנקנר ויצחק מנור. את מניות השליטה באי.די.בי רכשו דנקנר-לבנת-מנור במאי 2003, מידי משפחות רקנאטי וקרסו. מאז, חילקה אי.די.בי דיבידנדים ביותר מ-5 מיליארד שקל, שהחזירו את עלות השקעתם בקבוצה.