רשות השידור תשקיע 74 מיליון שקל לשנה בלוח שידורים חדש

ההפקות החדשות יכללו תכנים שונים ובהם סדרות תחקיר עיתונאיות, סדרת דרמה דוקומנטרית, שעשועוני טריוויה, תוכנית סאטירה יומית או שבועית ועוד

רוח חדשה במסדרונות רשות השידור. האם השידור הציבורי יחזור בתקופה הקרובה להיות רלוונטי לצופים? בערוץ 1 מקווים להחזיר את הצופים אליהם בעזרת לוח שידורים חדש, שיכלול הפקות מקור ישראליות חדשות בעלות שנתית של 74 מיליון שקל מדי שנה בשנתיים הקרובות. היוצרים הדוקומנטריים: מקווים שרשות השידור תהפוך לבית המרכזי של היצירה בישראל.

רשות השידור פרסמה ביומיים האחרונים קול קורא ליוצרים להגיש הצעות למספר רב של הפקות בתחומי תעודה, תרבות ובידור והדרמה והאמנויות. ההפקות כוללות תכנים שונים ובהם סדרות תחקיר עיתונאיות, סדרת דרמה דוקומנטארית בת 13 פרקים המבוססת על פרשיות ישראליות מתחום הביטחון או הריגול בעלות של 400 אלף שקל לפרק; סדרת דרמה בת 3 פרקים על "משה רבנו" בעלות של 400 אלף לפרק; שעשועוני טריוויה בעלות של 250 אלף שקל לפרק; רצועת דרמה בת 13 פרקים המבוססת על יצירות ספרות ישראליות בעלות של 500 אלף שקל לפרק; תוכנית סאטירה יומית או שבועית בעלות של 70 אלף שקל ועוד.

יש לציין כי הבג"ץ שהגישו היוצרים בסוף 2011, שהביא להמרצת החתימה על הרפורמה עדיין תלוי ועמד בבית המשפט, בין היתר מכיוון שהסכם המימון בין רשות השידור והאוצר טרם נחתם.

כמו כן, על-פי חוק רשות השידור שעבר לפני חודשיים בכנסת, על רשות השידור להעביר דיווח מדי חצי שנה לוועדת הכלכלה שמראה כיצד הם עומדים במחויבות של הפקות מקור. המועד הראשון להעברת דיווח יחול ב-1 ביוני, אז יצטרך יו"ר הרשות, אמיר גילת, לדווח לכנסת על ההוצאות הנוגעות להפקות מקור חיצוניות.

בשיחה עם גלובס אמר היום יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, אורי רוזנווקס, כי "אין ספק כי הבג"ץ של איגודי היוצרים היה הגורם המחולל הדומיננטי של יציאת כסף לשוק מרשות השידור. אנחנו מקווים שהצעדים שנעשים כיום יובילו לכך שרשות השידור תהפוך לבית המרכזי של היצירה בישראל. השידור הציבורי הוא המקום הכי ראוי לכך מבחינתנו. יחד עם זאת המבחן הגדול של רשות השידור הוא שההפקות אכן ייצאו לדרך.

לדברי מנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם, "הנהלת רשות השידור תעשה את כל המאמצים לשנות את פני הערוץ ולהגיש לציבור משלמי האגרה ערוץ ציבורי, איכותי, מעניין, ומגוון". עוד אמר בן מנחם כי הרשות מושיטה את ידיה לשיתוף פעולה עם כל ארגוני היוצרים ולדיאלוג פורה עימם.

יו"ר הרשות אמיר גילת הוסיף כי "הרפורמה העומדת בפתחנו צפויה להפיח רוח חדשה בכל מה שקשור לתוכן ישראלי איכותי ומקורי ברשות השידור, ולמקם אותו במרכז סדר היום. על-פי החוק, מחויבת הרשות להקצות סכומי כסף גדולים בכל שנה, החל מ-2012, אולם בחלק מן המקרים, על-פי סוג הז'אנר, מדובר על תהליכי פיתוח והפקה ארוכי טווח, שאת פירותיהם נוכל לראות על המסך רק בעוד שנה או שנתיים. על-פי מתווה המימון שנחתם עם האוצר לפני כחודשיים, תשקיע הרשות סכום כסף דומה בהפקות מקור גם ב-2013, עד שבשנת 2016, במתווה הולך וגדל, היא כבר תוכל להשקיע 36% מהכנסותיה בהפקות המקור".