ספרד: הממשלה תזרים 19 מיליארד אירו נוספים ל-Bankia

הבנק הקורס ביקש אתמול הזרמת כספים דחופה בהיקף של 19 מיליארד אירו ■ עם השלמת ההזרמה, תחזיק המדינה ב-90% מהמניות של הבנק

ממשלת ספרד ממשיכה בנסיונות שלה להחזיר את אמון המשקיעים בסקטור הפיננסי שלה וזאת באמצעות הזרמת כספים נוספת לבנק השני בגודלו במדינה,מבחינת היקף ההפקדות המקומיות, שהולאם בתחילת החודש. הפעם, מדובר בהזרמת כ-19 מיליארד אירו לבנק בנקיה שנמצא בקשיים כלכליים והולאם על מנת לעזור לו להשתקם.

הזרמת הכספים הזו באה על רקע בקשה שהגיש הבנק אתמול בלילה להזרמת כספים דחופה. עם השלמת ההזרמה יעלה סכום הכספים שקיבל הבנק מהממשלה הספרדית ל-23.5 מיליארד אירו, מה שיעניק למדינה בעלות של 90% מהבנק.

בבקשת החירום שלו טען הבנק שהוא ישתמש בכספים שיקבל מהממשלה על מנת להגדיל את ההגנה שלו מפני ההפסדים על נכסי נדל"ן לכ-49% מההפסדים. בעקבות ההתפתחויות האחרונות, עדכן הבנק את דוחותיו לשנת 2011 והציג הפסדים של 2.97 מיליארד אירו לאחר שמוקדם יותר דיווח על רווח נקי של 309 מיליון אירו.

הזרמת הכספים נוכחית תעלה את סכום הכספים שהוזרמו למערכת הבנקאות הספרדית ל-33 מיליארד אירו, שמהווים כ-3% מהתוצר המקומי הגולמי של ספרד. המספר צפוי לעלות עם התמשכות הקרטוע בכלכלה הספרדית וכשמספר הבנקים הקטנים במדינה שיבקשו סיוע ילך ויעלה.

נזכיר שאתמול חתכה סוכנות דירוג האשראי S&P את דירוג האשראי של 5 בנקים גדולים בספרד והעניקה לבנקים Banco Popular, Bankia andBankinter דירוג אשראי של "זבל".