"לא יהיו דרמות גדולות בשוק הנדל"ן ולא יקרה שום אסון"

בעוד בשוק מזהירים מתנודתיות מחירים - הרצל חבס, יו"ר קבוצת חבס ודורון אביב, יו"ר קבוצת אביב, מתעקשים: "הכלכלה מנצחת ולא הדיבורים" ■ היכנסו וצפו בפרק נוסף בתוכנית הנדל"ן של גלובס TV

אל תצפו לתנודתיות מחירים גבוהה בשוק הנדל"ן - זו המסקנה המרכזית של הרצל חבס, יו"ר קבוצת חבס ודורון אביב, יו"ר קבוצת אביב, שהתראיינו בתוכנית מיוחדת ל"גלובס TV".

בעוד מנהלים מובילים בענף מעריכים מחד שהשנה הקרובה טומנת בחובה ירידות מחירים לא מבוטלות, ומאידך מזהירים בהתאחדות הקבלנים כי בהיעדר ידניים עובדות ואשראי בנקאי נראה דווקא עליות נוספות של כ-6-8% בשוק, מנסים חבס ואביב להרגיע את הרוחות.

"החשש הוא לא כל כך מירידת מחירים, כי אני לא חושב שזה מה שלפנינו", אמר אביב. "אני לא צופה כאן דרמות גדולות ואגב לא יקרה שום אסון, לא ליזמים ולא למחזיקי הדירות - בין אם תהיינה סטיות במחירי הדירות של אחוזים בודדים, ובין אם יהיה מדובר בסטיות של כ-10% ו-15%".

חבס אמנם סבור גם הוא כי "אנו לא חוזים דרמות גדולות בענף, בסופו של דבר הכלכלה מנצחת ולא הדיבורים", אולם מזהיר מהאטה משמעותית בהיקף העסקאות והאשראי של מהבנקים.

"יש ירידה משמעותית בהיקף העסקאות - וכשלא נעשות עסקאות, מטבע הדברים גם לא תהיינה הזדמנויות להתחיל פרויקטים בזמן. כרגע אנחנו חושבים שיש לנו הזדמנויות טובות יותר במקומות רחוקים יותר", ציין. "כיום, אתה יודע שכאשר אתה ניגש לבנק, לא בטוח שהוא ישמח לתת לך את המימון".

"גם במגדלי YOU בתל אביב ישנם אנשים שרכשו דירה, אמנם לא גדולה, בתחילת הדרך בפחות מ-400 אלף דולר", המשיך חבס. "לא צריך להיות מיליונר גדול בשביל להשתכן בבניין מאוד מפואר".