המשטרה למנהיגי המחאה: אל תפגינו בירושלים; יעתרו לבג"ץ

לטענת פעילי המחאה, המשטרה התחייבה בפני סיטי פס, זכיינית הרכבת הקלה, שלא להתיר הפגנות בכיכר ציון ■ סתיו שפיר: "מדובר בניסיון לחנוק את המחאה"

פעילי המחאה החברתית מתכוונים לעתור לבג"ץ בשל איסור המשטרה להפגין בכיכרות מרכזיות בירושלים - כך הודיע היום (ג') דובר תנועת המחאה, יונתן לוי.

לפני מספר שבועות הודיעו פעילי המחאה על קיום שורה של הפגנות במספר ערים ברחבי הארץ במוצ"ש הקרוב, 2 ביוני. היום הודיעה משטרת ישראל כי לא תתיר קיום של צעדות ועצרות בכיכרות וברחובות הראשיים בבירה.

פעילי המחאה בירושלים מדווחים כי נציגי המשטרה בעיר הבהירו כי בקיץ הקרוב לא יאושרו הפגנות במקומות מרכזיים בירושלים בכלל ובכיכר ציון וכיכר פריז, שתי הכיכרות המרכזיות בעיר, בפרט.

בתנועת המחאה טוענים כי במסגרת המגעים האמורים עם המשטרה התברר כי המדינה התחייבה בפני חברת סיטי פס, זכיינית הרכבת הקלה, שלא להתיר קיום הפגנות בכיכר ציון באופן גורף. תשובת המשטרה לטענת הפונים, לפיה רק לפני 10 ימים נערך באותם אתרים בדיוק מצעד הדגלים - נותרה ללא מענה.

למארגנים הובהר כי בניגוד לשנה שעברה, השנה לא תאשר המשטרה חסימת צירים מרכזיים בהם צעדו רבבות מפגינים בקיץ שעבר. לטענת הפעילים, המשטרה אף התנתה את אישור ההפגנה בהתחייבויות מצד הפעילים כי תהיה זו ההפגנה האחרונה לקיץ זה.

היום התקבלה במטה המחאה החלטה לעתור לבג"ץ בסיוע האגודה לזכויות האזרח בישראל.

סתיו שפיר, ממנהיגות המחאה החברתית, מסרה: "מדובר בניסיון ברור לחנוק את המחאה החברתית ולהשתיק את הציבור. אני חושבת שההתפתחויות האחרונות צריכות להטריד כל אזרח במדינת ישראל. המשטרה מונעת מאתנו את הזכות הבסיסית לצאת לרחובות ומתייחסת למחאה אזרחית לגיטימית, הנתמכת על-ידי רוב הציבור, כאל מטרד שצריך לסלק".