זירת המט"ח: הדולר היציג התחזק ב-0.1% ל-3.88 שקלים

האירו נחלש בכ-0.5% לרמה של 4.83 שקלים שקלים ■ מול הדולר, נחלש האירו בכ-0.3% ל-1.24 דולר לאירו - שפל של כמעט שנתיים מול השטר הירוק

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ד') בהיחלשות נוספת של האירו מול המטבעות המרכזיים, כאשר בנק ישראל קבע את השער היציג של האירו בירידה של כ-0.5% לרמה של 4.83 שקלים. הדולר נקבע בעלייה של 0.1% ל-3.88 שקלים.

בזירה העולמית, האירו נחלש בכ-0.3% ל-1.24 דולר לאירו - שפל של כמעט שנתיים מול השטר הירוק. בחודש האחרון איבד האירו כ-5.9% מול הדולר - הצמיחה החודשית הגדולה ביותר של המטבע מאז ספטמבר 2011, תוך שהוא נוגע ברמתו הנמוכה ביותר מאז יולי 2010.

"רמות השיא של הדולר אינן מקריות. המשקיעים בורחים מאחזקה ביורו, זאת לאור נסיקת תשואות האג"ח של ספרד ואיטליה לעבר רמות שיא", אומר מנכ"ל קבוצת פריקו יוסי פריימן. "רק לדוגמא, תשואת האג"ח ל-10 של ספרד נשקה לרמה של 6.5% בעוד האג"ח המקביל של גרמניה שוכן מתחת לרמת ה-1.8%. מדובר בפער תשואות קיצוני על אותו מטבע, דבר המלמד על החשש הגובר באירופה מפני נטישת יוון והחשש מהיווצרות אפקט דומינו שיזעזע את המערכת הפיננסית האירופאית.

אסיה תחילה, שם דיווחה סוכנות הידיעות Xinhua כי אין בכוונת המשטר הסיני להוציא לפועל תוכנית רכישות אג"ח נוספת בכדי לתמרץ את השווקים - וזאת, חרף החשש מ"נחיתה קשה" בצמיחה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. ברקע, מציינים בברקליס קפיטל הבוקר כי הורדת הריבית ורכישות אג"ח אמנם יעניקו לשוק אפסייד בטווח הקצר, אולם "הן ההיפך ממה שהשוק צריך בטווח הארוך, ויוביל לירידות שערים".

באירופה, מוסיף משבר החוב להעיב על המשקיעים, לאחר שתשואות האג"ח הממשלתיות של ספרד מתקרבות לרף ה-7% - על רקע מצבם הקשה של הבנקים במדינה, והלאמתו של Bankia, מהבנקים הגדולים במדינה. ברקע הדברים, הבטיח ר"מ ספרד מריאנו ראחוי כי "לא ניתן לשום מחוז או בנק במדינה ליפול". גם האפשרות כי יוון תפרוש מגוש האירו, עדיין עומדת על הפרק.

[לטבלת שערי חליפין][לאתר המט"ח]