ראחוי: "אם יקרוס בנק או מחוז - כל הכלכלה שלנו תקרוס"

את הדברים אמר אתמול ראש ממשלת ספרד במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת ■ דבריו של ראחוי באו על רקע אישור בקשת בנק Bankia להזרים לו 19 מיליארד אירו

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי ניסה אתמול במהלך מסיבת העיתונאים שקיים, להסביר את המהלך שנקטה הממשלה כשהזרימה כ-19 מיליארד אירו לבנק Bankia, הבנק השני בגודלו בספרד מבחינת היקף ההפקדות המקומיות, ואמר שלמרות שהבנקים במדינה לא צריכים סיוע חיצוני, במידה ואחד הבנקים הגדולים במדינה יקרוס אז כל הכלכלה של ספרד תקרוס יחד איתו.

"אנחנו לא ניתן לשום מחוז או בנק במדינה ליפול, כי קודם כל הם לא יכולים", אמר ראחוי במהלך מסיבת העיתונאים המיוחדת אתמול. "ואם זה כן יקרה אז זה יוביל להתמוטטות של הכלכלה הספרדית כולה".

נזכיר שביום שישי הגיש Bankia בקשה דחופה לממשלת ספרד להזרמת כספים בסך של 19 מיליארד אירו על מנת לייצב את מצבו במעט. ביום שבת החליטה הממשלה להיענות לבקשה של הבנק, ובכך תגדיל המדינה את אחזקותיה בבנק, שהולאם בתחילת החודש, לכדי 90%.

בעקבות המהלך הזה של הממשלה הספרדית טיפסו התשואות על אגרות החוב של המדינה ל-10 שנים לכ-7%, רמה שנחשבת גבוה מדי עבור ספרד, ורמה שהובילה בעבר לאישור חבילות חילוץ ליוון אירלנד ופרוטוגל. הפער בין התשואות על האג"ח של ספרד לתשואות על האג"ח של גרמניה הגיע אתמול לשיא של 511 נקודות.