אלי ישי ל"מעריב": הרבה נשים נאנסו ע"י מסתננים ופוחדות להתלונן

שר הפנים: "נגמרו החיים הטובים, תגורשו בטוב או בכוח" ■ "דרום ת"א הפכה לפח הזבל של המדינה" ■ "אני נשמע גזען וחשוך, אבל אני פועל מתוך אהבה למדינה"

נושא המסתננים וגירושם לא יורד מהכותרות, והרוחות בכל הקשת הפוליטית סוערות. לשלל ההתבטאויות החריפות בנושא מצטרף (שוב) שר הפנים אלי ישי, בראיון שפורסם הבוקר (ה') בעיתון "מעריב", כטיזר לראיון המלא במוסף סוף השבוע של העיתון. ישי יוצא במסר תקיף לזרים שמציפים לדבריו את הארץ: "נגמרו החיים הטובים, מכאן תגורשו בטוב או בכוח".

שר הפנים הוא הראשון מבין שורה של פוליטיקאים שהטיחו דברים קשים נגד המסתננים. ח"כ מירי רגב כינתה את המסתננים "סרטן", וח"כ דני דנון קרא לגרש את המסתננים עכשיו ויצא נגד השמאלנים המתיפייפים שמשתקים לדבריו את הממשלה בנושא.

בתחילה ישי ספג ביקורת קשה על דבריו, אבל בהמשך, מסתבר, דבריו זוכים ללא מעט תמיכה, קשים וחריפים ככל שיהיו. מנגד, רבים בחברה וכן בפוליטיקה רואים בישי גזען ומסית ומגנים בתקיפות את דבריו.

"דרום תל-אביב הפכה להיות פח הזבל של המדינה", אומר ישי ב"מעריב". "לכל יפי-הנפש שמדברים נגדי אני מציע שייקחו כמה עשרות מסתננים וישכנו אותם בשכונות שלהם. שיראו אותם מדי יום, שהילדים שלהם ינסו לשחק באותם גנים...".

ישי סבור כי "הרבה נשים בתל-אביב נאנסו על-ידי זרים, אבל הן מפחדות להתלונן, כדי שלא תידבק בהן הסטיגמה של נשאיות איידס".

שר הפנים אומר כי "אני רק נשמע גזען או חשוך או שונא זרים, אבל אני פועל מתוך אהבה למדינה, ומתוך ידע שאין לי ארץ אחרת. המסתננים ביחד עם הפלסטינים יביאו אותנו מהר מאוד לסיום החלום הציוני. אין מדינה שרגישה כמונו לזכויות אדם, אבל יש לנו מספיק דאגות בתחום הבריאות והרווחה, ולא צריך לייבא עוד דאגות מאפריקה", טוען ישי.

ישי מציע פתרון לבעיה: "דבר ראשון, אנחנו חייבים עוד בתי כליאה ומחנות שהייה, כי בתי המעצר שלנו יתמלאו במהרה. אני מציע לתת חנינה לאלפי אסירים לא מסוכנים, וכך לפנות מקום למסתננים שמסכנים הרבה יותר את ביטחון הציבור.

"אני מעביר מסר לכל מסתנן: מהיום והלאה הוא לא נוסע לתל-אביב. נגמרו החיים הטובים - נתפוס אותו, והוא ילך לכלא ל-3 שנים. גם הצבא יערוך מרדף חם אחרי המסתננים - הם יגיעו לארץ המובטחת ולא יראו אותה רק דרך הסורגים", מזהיר שר הפנים.