לארי קינג: "בארה"ב פוחדים שביבי יעשה צעד ראשון כלפי איראן"

קינג, העיתונאי היהודי הוותיק, מתרגש לקראת בואו לישראל בחודש הבא: "אני בא בלב חם ובתשוקה גדולה ללמוד" ■ "אני מחבב מאוד את בנימין נתניהו"

המתיחות בין ישראל ואיראן תהיה חלק מהדיון בבחירות הקרבות בארה"ב - כך מעריך העיתונאי הוותיק לארי קינג בשיחה עם "גלובס", לקראת דיון ותערוכה שמתקיימים הערב (ה') בתל-אביב תחת הכותרת "עתיד כלכלת ישראל - לאן?".

לדבריו, "ליהודים יש השפעה עצומה בניו-יורק, ואובמה ינצח בניו-יורק. פלורידה תהיה שדה קרב חשוב מאוד. יהיו המון קולות יהודיים בדרום פלורידה שעשויים להיות נגד אובמה".

את הדיון עצמו, שמתקיים בתל-אביב בשיתוף "גלובס" ושותפו של קינג בישראל יעקובי ניב, מנחה חגי גולן, עורך "גלובס". קינג עצמו יגיע לישראל בחודש הבא ויפגוש את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואת נשיא המדינה, שמעון פרס.

בפעם האחרונה שביקר פה, ב-1995, נתניהו, אז ערב הקדנציה הראשונה שלו בראשות הממשלה, הסיע אותו לשדה התעופה.

"אני מחבב מאוד את ביבי", אומר קינג, "פגשתי בו לראשונה כשהוא היה השגריר שלכם באו"ם וראיינתי אותו הרבה פעמים. אני לא אוהב להיות מעורב בפוליטיקה הפנימית של מדינות אחרות. אני יודע שיש פילוג חריף בישראל, ושמישהו אמר שהיכן שיש 10 ישראלים יש 11 דעות.

"נתניהו הולך על חבל דק עם הממשלה שלו. הייתי מכנה אותו הטיפוס השמרן, שיהיה יותר בעל נטייה לחזק את ישראל בתחום הצבאי, ואנחנו מסתכלים על זה כאילו 'יש בזה סכנה'. אני חושב שהאמריקנים פוחדים שישראל תנקוט את הצעד ראשון כלפי איראן. אם כן, נתניהו עשוי ככל הנראה לנטות יותר לעשות את זה".

פרש אחרי 25 שנה

קינג פרש מהנחיית תוכנית הראיונות המיתולוגית שלו ב-CNN ("לארי קינג לייב") לפני כשנתיים, לאחר יותר מ-25 שנה. באחרונה פורסם כי הוא ישתלב באתר אינטרנט חדש של האיש העשיר בעולם, קרלוס סלים.

קינג עצמו הוא יהודי ולקראת הגעתו לארץ הוא אומר: "אני מרגיש כאילו אני חוזר למקום שבו אימא ואבא שלי היו רוצים להיות. שניהם היו מהגרים מאוסטריה ורוסיה וחלמו להיות בישראל יום אחד. אבא שלי מעולם לא ראה אותה. הוא מת מהתקף לב ב-1943. אימא שלי ראתה את ישראל נולדת, אך מעולם לא הייתה שם. אז אני בא בלב חם ובתשוקה גדולה ללמוד עוד, ובתחושה אדירה של ידידות לפגוש עוד אנשים ולראות יותר דברים משאוכל ב-4-5 הימים שאהיה שם. אני לא יכול לחכות עד שאהיה שם".

- האם אתה חש שהצגתה של ישראל באמצעי התקשורת הבינלאומיים שונה לחלוטין מהמציאות כאן?

"אני לא יודע אם זה לגמרי שונה. יש משחק יחסי ציבור אדיר שמתנהל בעולם. כולם משחקים בזה. אנחנו מנסים להציג את עצמנו באור הטוב ביותר.

"ישראל לדעתי זוכה לתמיכה רחבה בארה"ב. המנהיגות הפוליטית שלה חזקה. ההשפעה של האוכלוסייה היהודית באמריקה על הפוליטיקה של אמריקה חורגת בהרבה מהאוכלוסייה. לדעתי האוכלוסייה היהודית באמריקה היא רק בין 2% ל-3%, אבל ההשפעה שלה עצומה. גם לצד השני יש אנשי שדולה חזקים. אבל לדעתי האמריקנים רואים את ישראל בעין מאוד יפה".