שמעון שבס: "תוך יומיים-שלושה נדע אם נרכוש את הפועל ת"א"

מנכ"ל משרד רוה"מ לשעבר ל"גלובס": "יש שיחות בנוגע לרכישת הפועל מאלי טביב" ■ מייצג קבוצת אנשי עסקים שמעוניינת להשקיע במועדון הכדורגל

אוהדי הפועל ת"א התעוררו היום (ב') לבוקר חדש עם דיווחים על עסקה אפשרית למכירת הקבוצה מידיו של הבעלים הנוכחי, אלי טביב.

שמעון שבס, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מוביל קבוצת רכישה שמנהלת בימים האחרונים מגעים עם טביב בנוגע לקניית הפועל ת"א. שבס, המתגורר בשש השנים האחרונות בלונדון, מייצג קבוצה של מספר אנשי עסקים שמעוניינים לרכוש את המועדון. אחד המתווכים בעסקה המתגבשת הוא איש הפרסום משה תאומים, מבעליה של הפועל ת"א לשעבר.

בשיחת טלפון היום עם "גלובס", אמר שבס: "אכן יש דיבורים ויש שיחות בעניין הפועל ת"א. השיחות החלו לפני זמן קצר יחסית. יכול להיות שהעסקה תצא בסופו של דבר אל הפועל, ואם כן או לא, נדע ביומיים-שלושה הקרובים". שבס צינן את ההתלהבות כשאמר: "אם השיחות האלו היו בשלב של גמר או אפילו חצי גמר, כבר הייתי מודיע. כרגע יש רק שיחות, אין מה שאפשר להגדיר משא ומתן". על השאלה האם המהלך נובע מתוך אהדה לקבוצה, אמר שבס: "אך ורק מתוך אהדה. יש לי שתי קבוצות שחשובות לי בארץ - הפועל ת"א והפועל ר"ג".

שבס, 59, עבד במשך 12 שנים עם יצחק רבין, ולאחר ניצחונו בבחירות ב-1992, שירת כמנכ"ל משרד ראש הממשלה. בשנת 2004 הורשע על-ידי בית המשפט העליון בהפרת אמונים בשתי פרשות שונות.

13-14 מיליון שקל

על-פי דיווחים, קבוצת הרכישה של שבס מתכוונת לקנות את הפועל ת"א עבור סכום של 13-14 מיליון שקל. בנוסף, עשוי אלי טביב להשאיר בידיו את התמלוגים בגין מכירה עתידית של שחקני הקבוצה, כשבין היתר הוזכרו שמותיהם של הקשר הניגרי נוסא איגיבור, והחלוץ עומר דמארי. למרות הרצון של טביב ליהנות מהכספים שייכנסו ממכירת שחקנים, יש לציין כי לא ברור איך יוכל לבצע את המהלך מבחינה חוקית, מאחר וכספים ממכירת שחקנים יכולים להיכנס אך ורק לקופת המועדון. במצב שכזה, האופציה היחידה של טביב היא להכניס סעיף להסכם המכירה, שברגע שהשחקנים נמכרים, הוא יקבל מקבוצת הרוכשים, באופן אישי, תמורה נוספת עבור הקבוצה, שלמעשה תגלם את השווי של השחקנים.

למרות דיווחים רבים לאחרונה על רצונו של טביב לבצע "מכירת חיסול" לשחקני המועדון ולהפעיל אותו בעונה הבאה בתקציב מינימלי, הרי שבשבועות האחרונים מתנהלים מגעים עם לא מעט גורמים המעוניינים לרכוש את הפועל. כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"גלובס", קבוצה של חמישה אנשי עסקים מוכרים מהמשק הישראלי פתחו גם הם במשא ומתן לרכישת המועדון.

את המגעים מתוקף קבוצת הרכישה הזאת מנהל ניר ענבר, ששימש עד לינואר האחרון כמנכ"ל הפועל ת"א, אך התפטר מתפקידו לאחר חילוקי דעות עם טביב. נכון לעכשיו, טרם הושגה התקדמות במגעים בין הקבוצה לבין טביב.

כזכור, הפך אלי טביב לבעלים היחיד בהפועל ת"א בתחילת העונה החולפת, לאחר שבית המשפט אישר את עסקת "הבמבי" מול שותפו לשעבר במועדון, מוני הראל. במסגרת העסקה רכש טביב את 50 האחוזים של הראל בהפועל עבור 6 מיליון שקל. את מחצית הבעלות הראשונה שלו בהפועל ת"א קיבל טביב באמצעות העברת שחקנים בקיץ 2008 מהפועל כפ"ס, הקבוצה הקודמת שבה שימש כבעלים - להפועל ת"א.