ראחוי: "הסיוע - ניצחון של אירופה; מדוע לא קרה קודם?"

ראש ממשלת ספרד ממשיך לצאת בהצהרות מרגיעות למשקיעים וכלכלנים ■ על הסיוע שקיבלה ספרד, אמר: "זה נותן לנו ביטחון, ושולח מסר של בהירות וריסון לשווקים"

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי ממשיך לצאת בהצהרות מרגיעות למשקיעים וכלכלנים, בציינו היום כי "עתידה של אירופה" הוא שניצח - בהתייחסו לקבלת הסיוע של ספרד מהאיחוד האירופי, לטובת המערכת הבנקאית שלה. עוד הדגיש ראחוי כי הבקשה לסיוע התבצעה בעידודו, ותהה מדוע מהלך שכזה "לא התרחש לפני 3 שנים".

"אמינות האיחוד האירופי ניצחה", התייחס ראחוי לקבלת הסיוע הספרדי - שמסתכם לפי הדיווחים בכ-100 מיליארד אירו (125 מיליארד דולר), בהלוואה בריבית נמוכה של כ-3%. "העתיד ניצח, האיחוד האירופי ניצח", סיכם.

"אני זה שלחצתי בנושא (החילוץ)", המשיך ראחוי, שאמר כי הסיוע יסייע למדינה להימנע מחדלות פירעון והלאמה של בנקים. "זה נותן לנו ביטחון, ושולח מסר של בהירות וריסון לשווקים. אנמי אשמח לדעת מדוע זה לא קרה קודם לכן, לפני 3 שנים".

שלשום ציין ראחוי כי ממשלתו "תמצא את הנוסחה להציל את הבנקים במדינה". ראחוי אמר הדברים לאחר שסוכנות פיץ' פרסמה הודעה בדבר הורדת דירוג האשראי של ספרד (ל"BBB" מרמה קודמת של "A"), וציין כי "שוחח עם בכירים באיחוד האירופי בעניין מצב המערכת הבנקאית במדינה".

ספרד סובלת מרמת האבטלה הגבוהה ביותר בגוש האירו - 24.4%, ומיחס-חוב תוצר של מעל 70%. התשואות על האג"ח הספרדיות נסחרות בשבועות האחרונים מעל רף ה-6%.