המשבר מחריף: פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ספרד

סוכנות הדירוג הורידה את דירוג האשראי של ספרד ב-2דרגות ל-BBB לעומת דירוג קודם של A ■ החברה נימקה את החלטתה וטענה כי היכולת של ספרד להתמודד עם חובותיה הגבוהים פוחתת לאור המצב הקריטי ביוון

לאחר שהמשקיעים התאכזבו מכך שיו"ר ה'פד' בן ברננקי לא סיפק בנאום שנשא היום רמזים לגבי רכישות אג"ח נוספת, כעת הגיעה מכה שנייה. סוכנות הדירוג פיץ' הודיעה היום (ה') כי היא מורידה את דירוג האשראי של ספרד ב-2 דרגות, מרמה של A לרמה של BBB.

סוכנות הדירוג הודיעה גם כי מורידה את תחזית האשראי של ספרד ל"שלילית" וכי ייתכנו הורדות דירוג נוספות בעתיד. נזכיר כי רמת הדירוג BBB היא רק רמה אחת מעל רמת דירוג של "זבל" והיא דירוג האשראי הנמוך ביותר שלה זכתה המדינה מוכת החובות עד כה.

סוכנות הדירוג נימקה את החלטתה וטענה כי לספרד יש רמת חוב לאומי גבוהה והיכולות שלה להתמודד עימו פוחתת לאור המצב הקריטי ביוון - שם יערכו בחירות בקרוב, שלדעת רבים, יכריעו האם המדינה תישאר בגוש האירו. פיץ' טענה גם כי המצב בספרד יכול להגיע מהר מאוד למצב החמור בו נמצאת יוון.

בהודעת החברה נמסר גם כי ההחלטה להוריד את דירוג האשראי של ספרד נבעה גם בשל המשבר במערכת הבנקאות בספרד, שעלה לכותרות לאחרונה לאחר שהבנק השלישי בגודלו ביקש סיוע ממשלתי בהיקף של כ-19 מיליארד אירו, משום שלא הצליח להתמודד עם הפסדי הענק שנגרמו לו בעקבות משבר הנדל"ן במדינה.