המדינה דורשת: "שני מאסרי עולם לרוצח הפסיכוטי דניאל מעוז"

דרמה נוספת במשפטו של דניאל מעוז הנאשם ברצח הוריו ■ התובע דרש עם תום שלב הסיכומים להשית על מעוז שני מאסרי עולם וכינה אותו "רוצח פסיכוטי"

"אני דורש להשית שני מאסרי עולם על הרוצח הפסיכוטי דניאל מעוז" - כך קרא היום התובע במשפט רצח ההורים הכפול נח ונורית מעוז ז"ל, עם תום שלב סיכומי התביעה.

בעקבות הדברים, התפתחה באולם הדיונים בבית המשפט המחוזי בירושלים דרמה קטנה, במהלכה התלבטו השופטים אם יש צורך לשלוח את הנאשם דניאל מעוז לבדיקה פסיכיאטרית. סניגורו של מעוז, עו"ד דוד ברהום, אמר כי "מי שהעלה את העניין זה בית המשפט בעצמו, שתוך כדי סיכומי התביעה ביוזמתו ביקש לבדוק אפשרות שדניאל ייפגש על ידי מומחה. בכל מקרה, קו ההגנה שלנו אינו שהרצח נעשה תוך התקף פסיכוטי, אלא שדניאל כלל לא ביצע את הרצח והוא חף מפשע".

"אני יכול להבין את דניאל, שנמצא במאסר מזה חודשים וצפוי לעונש כבד אם יורשע", אמר פרקליטו. "האמת שלו זוכה להרבה דברי לעג וקלס - מצד אחד התקשורת מדגישה ראיות לרעתו, ומצד שני הוא רואה שדברים שיכולים לסייע להגנתו לא מקבלים ביטוי בתקשורת".

עו"ד ברהום נשמע אופטימי לגביי הסיכוי של דניאל מעוז להימנע מהרשעה ברצח הכפול. "העסק לא נסגר עליו - מי שצריך להוכיח מעל לספק סביר שדניאל לקח סכין ודקר את הוריו זו התביעה - דניאל לא צריך להוכיח דבר אלא לעורר ספק סביר", דברי הסניגור.

משפט הרצח הכפול מתכנס כעת לשלבים האחרונים שלו. ב-2 ביולי יישמעו סיכומי ההגנה, ולאחר מכן יכריע בית המשפט את דינו של דניאל מעוז. אם יורשע - הוא צפוי להישלח לשני מאסרי עולם.

מוקדם יותר הבוקר הטיח מעוז הנאשם ברצח הוריו פעם נוספת את האחריות למעשה באחיו התאום ניר - ומתח ביקורת על הסיקור התקשורתי של הפרשה. "יש כתבים ששכחו לעשות את תפקידם", האשים מעוז בפתח הדיון בעניינו.