הבורסה סגרה בירידות; אי.די.בי עלתה 4%, בזק נפלה 5.5%

המחזור הסתכם בכ-1.06 מיליארד שקל ■ נובל אנרג'י ושותפותיה למאגר פינקלס הודיעו כי יחלו להזרים היום גז מהמאגר

המסחר באחד העם נסגר היום (ד') בירידות, כאשר המשקיעים הגיבו לנתוני המאקרו מארה"ב ולהודעתה מאמש של סוכנות הדירוג פיץ', לפיה היא מורידה את דירוג האשראי של 18 בנקים בספרד, בשל החשש ממיתון מתמשך בכלכלת המדינה. המסחר בבורסות אירופה התנהל במגמה שלילית והחוזים בוול סטריט אותתו על פתיחה בירידות קלות. המחזור הסתכם בכ-1.06 מיליארד שקל.


נזכיר כי אמש המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות של יותר מ-1%, זאת בעקבות התקוות שתולים המשקיעים במדיניות ההרחבה הכמותית שהבנקים המרכזיים ברחבי העולם עשויים לנקוט בשבועות הקרובים, נוכח משבר החוב המתפשט.

הספוקלציות לגבי תוכנית תמריצים נוספת שה'פד' עשוי להשיק בקרוב התגברו, לאחר שאמש הודיע ראש שלוחת ה'פד' בשיקאגו, צ'ארלס אוונס, כי הוא "תומך בכל מדיניות מרחיבה שתעמוד על הפרק".

מעבר לספוקלציות השונות הנוגעות לבנקים המרכזיים, עננת משבר החוב ממשיכה להתפשט ולאיים על מדינות נוספות בגוש האירו, כאשר הפעם, רבים מסמנים את איטליה - הכלכלה השלישית בגודלה באיחוד - וקפריסין, כמדינות הבאות שיבקשו סיוע חיצוני ממוסדות האיחוד האירופי ומקרן המטבע העולמית.

בתוך כך, ספרד, הכלכלה הרביעית בגודלה ביבשת, בה כל אדם רביעי הוא מובטל ועם חוב ציבורי עצום שנאמד בכ-830 מיליארד אירו, אומנם קיבלה בסוף השבוע חבילת חילוץ של כ-100 מיליארד אירו, אך נראה כי צעד זה לא הרשים את סוכנות הדירוג פיץ' ואת אמון המשקיעים. אמש הודיעה סוכנות הדירוג כי היא מורידה את דירוג האשראי של 18 בנקים נוספים במדינה מוכת החובות. בתגובה זינקו תשואות האג"ח ל-10 שנים של ספרד לרמת שיא של 6.86%.

"כולנו ניזונים ממסים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שההשתתף בכנס אקונומיקס של "גלובס" רמז כי הממשלה בראשותו מתכוונת להעניק הטבות מס לתאגידי הענק. נתניהו שיבח את הסקטור העסקי וטען כי "ללא הסקטור העסקי אין צמיחה, אין בידול ואין יתרון למשק הישראלי". נתניהו הוסיף ואמר כי "בסופו של דבר כולנו ניזונים מהתקבולים והמסים אותם משלם הסקטור העסקי ולכן הוא למעשה הכוח שמניע את כלכלת ישראל".

גם שר האוצר יובל שטייניץ השתתף בכנס ואמר: "אסור ששום פופוליזם זול ושום מחאה חברתית יסיטו אותנו מהדבר המרכזי: צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה. כדי לשמור על זה, קודם כל צריך לנהוג באחריות תקציבית ואי פריצת המסגרות המרחיבות ממילא".

האם חשבון החשמל יוזל בקרוב?

חברת נובל אנרג'י והשותפה דלק אנרגיה מקדימות את לוח הזמנים שהציבו ומתחילות היום להזרים גז טבעי מבאר הפינקלס (Pinnacles) - כמעט חודש מוקדם יותר מלוח הזמנים הצפוי. על אף שבאר הפינקלס מוגבלת יחסית בגודל המשאבים שלה, היא תוכל להציע מענה חיוני בקצב הפקת הגז הנדרש, בדיוק בתקופת הקיץ החמה. (לסיפור המלא)

ירידות חדות בהוט ובזק

אמש נחשף ב"גלובס" כי פרופ' אמיר ברנע, ממעריכי השווי המובילים בישראל, עשוי לבצע עבור חברת סקיילקס את הערכת השווי לפעילות יבוא מכשירי הסלולר של סמסונג. פעילות היבוא אמורה להימכר לבעלת השליטה בסקיילקס, סאני (78.7%), תמורת 100 מיליון דולר, כחלק מעסקת בן דב-האצ'יסון להעברת השליטה בסקיילקס.

מניות התקשורת הוט ובזק עמדו במוקד, זאת לאחר שאמש נחשף ב"גלובס" כי שר התקשורת משה כחלון החליט על רפורמה חדשה בשוק הטלוויזיה, שתביא להוזלת שירותי הכבלים והלוויין על-ידי הפרטת מערך עידן+ (DTT). ההערכה היא כי הרפורמה תצא לדרך תוך חודשים ספורים.

חברת סאיקלון (Cyclone), חברה בת של אלביט מערכות , זכתה בחוזה אספקת חלקי גוף למטוסים לחברת בואינג האמריקנית בהיקף של 80 מיליון דולר. כך הודיעה היום החברה בדיווח לבורסה.

השותפויות מודיעין והכשרה אנרגיה ריכזו עניין, זאת לאחר שאמש הודיעו לבורסה על דחייה של מספר ימים בתחילת הקידוח במאגרים "מירה" ושרה" ,זאת, בשל עיכוב בהגעת אסדת ה"הומר פרינגטון" שבמצעת כעת מבחני הפקה במאגר "לוויתן". בדיווח נכתב גם שמועד תחילת העבודות על פי התוכנית המקורית יהיה ה-10 ביולי 2012 לכל המאוחר.

טאואר הודיעה אמש כי בכוונתה לכנס אסיפה כללית כדי לאשר מהלך של איחוד מניות (ספליט הפוך) ביחס של 1:10, זאת כדי שתוכל לעמוד בדרישות בורסת הנאסד"ק, לפיהן היא תהיה חייבת להיסחר במחיר של דולר אחד ומעלה, ולא, היא תיגרע מהרשימה המשנית של הנאסד"ק, בה היא נסחרת כיום.

חברת אי.די.בי פיתוח, החברה הבת של קונצרן אי.די.בי , בשליטתו של נוחי דנקנר, הודיעה אתמול כי ביטלה מגעים לקבלת הלוואה של כ-150 מיליון שקל על רקע מכירת החזקותיה בכלל תעשיות.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]