לאור מכירת כת"ש: IDB הפסיקה מו"מ ל-150 מ' ש' הלוואה

אי.די.בי פיתוח של דנקנר ביטלה מגעים לקבלת הלוואה של 150 מיליון שקל על רקע מכירת החזקותיה בכלל תעשיות, אשר מניותיה אמורות היו לשמש כבטוחות להלוואה

בחברת אי.די.בי פיתוח , החברה הבת של קונצרן אי.די.בי בשליטתו של נוחי דנקנר, מדווחים הלילה (ג') כי ביטלה מגעים לקבלת הלוואה של כ-150 מיליון שקל על רקע מכירת החזקותיה בכלל תעשיות.

ב-2 במאי עדכנה קבוצת אי.די.בי כי התקשרה עם קבוצת מנורה וקרן בראשית בהסכמי הלוואות בסך כולל של 300 מיליון שקל - 150 מיליון שקל כל אחת - צמודות מדד ונושאות ריבית צמודת מדד בשיעור שנתי של 6.9% אשר תשולם על בסיס רבעוני.

בעוד ההלוואה ממנורה הושלמה, בוטלה כעת ההלוואה מקרן בראשית לאור היותה מבוטחת בחלקה (לפי ההסכם המקורי) במניות כת"ש, אשר כאמור נמכרה על ידי אי.די.בי.

"החברה והתאגיד המלווה החליטו בהסכמה לסיים את המגעים ביניהם בקשר להסכם ההלוואה, שטרם הושלם, ולבטלו, וזאת על רקע התקשרות החברה בהסכם למכירת החזקותיה בכלל תעשיות", לשון הודעה החברה הלילה לבורסה בת"א.

ב-20 במאי הודיעה אי.די.בי פיתוח על מכירת 50% מכלל תעשיות לאיש העסקים המיליארדר האמריקני לן בלווטניק, לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל. אי.די.בי פיתוח צפויה לרשום רווח הון של 325-400 מיליון שקל בגין העסקה.