עוד קריסה בענף הריהוט? 5 סניפי רשת "בנים בנות" נסגרו

בחברה אין מענה בימים האחרונים, ובמועצה לצרכנות הצטברו תלונות רבות של לקוחות שלא קיבלו את הרהיטים שהזמינו

האם גם רשת הריהוט "בנים בנות" בדרך לקריסה? 5 סניפי הרשת, שהוקמה ב-1999 תחת השם b&g, סגורים מתחילת השבוע. מבדיקת "גלובס" עולה כי אין מענה טלפוני באף סניף.

החברה, המעסיקה 40 עובדים, מייצרת את רהיטיה במפעל באזור התעשייה עד הלום. בעבר היא נקראה רשת סליפ-אין. על הנהלת הרשת נמנים חגי אדרי ושמואל לוי.

לאחרונה עבר ענף הריהוט טלטלה, ובין היתר נסגרו הרשתות 5 נגרים ודו איט, כאשר מעל כולן בולטת הסגירה של קיקה.

הוגשו תביעות

בין התלונות הרבות שהגיעו לידי "גלובס" מספרים לקוחות על אי-אספקה של מוצרים עליהם שילמו. אחרים טוענים כי בימים האחרונים עוד הצליחו לקחת פריטי ריהוט שהזמינו. לקוח אחר מספר כי הגיע אמש (ד') למפעל אולם מצא שהוא רוקן מתוכנו.

גם בדף הפייסבוק של הרשת מופיעות תלונות רבות בדבר אי-אספקת מוצרים, לצד אזהרות "להתרחק מהרשת" שפורסמו כבר בחודש ינואר.

גם במועצה לצרכנות התקבלו לאחרונה עשרות תלונות נגד הרשת, כולן בנוגע לאי-אספקה של מוצרים. חלק מהלקוחות הגישו תביעות בשל אי-אספקת מוצרים, אך תביעות אלה לא ימשיכו בתהליך המשפטי אם יחל תהליך של חדלות פירעון של הרשת.

אחת התביעות הוגשה בחודש מארס האחרון, לאחר שהלקוחה טוענת כי לא קיבלה את ההזמנה בחלוף 21 ימי עבודה כמובטח.

ככל הנראה עדיין לא התחיל הליך משפטי באמצעות בקשה לפירוק, ובשלב זה לא ברורים גורל החברה וכספי הספקים והלקוחות שברשותה. אם החברה תוכרז כחדלת פירעון, יצטרפו הלקוחות לרשימת הנושים, אלא שמעמדם הוא הנחות ביותר, כך שלא קיים סיכוי גדול שהם יקבלו את כספם בחזרה.

לקוחות ששילמו בעסקת תשלומים באמצעות כרטיס אשראי, יכולים לדרוש מחברת האשראי לעצור מיידית את התשלומים העתידיים (בהתאם לחוק כרטיסי אשראי).

תגובת הנהלת רשת "בנים בנות" לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.