תביעה: סופר דוש פיטרה נערים שהתאגדו כי לא קיבלו שכר

47 נערים שעבדו ברשת הסופרמרקטים "סופר-דוש" הגישו היום תביעה על סך שלושה מיליון ו-700 אלף שקלים ■ הנערים שהועסקו כנערי משלוחים לא קיבלו שכר ונאלצו להסתפק ב"טיפים"

47 נערים שעבדו ברשת הסופרמרקטים "סופר-דוש" בבת ים הגישו היום (ב') לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב תביעה על סך שלושה מיליון ו-700 אלף שקלים - התביעה הגדולה ביותר של בני נוער נגד מעסיק, כך נמסר בגלי צה"ל.

הנערים שהועסקו כנערי משלוחים - לא קיבלו שכר עבור עבודתם ונאלצו להסתפק ב"טיפים" שקיבלו מחלק מהלקוחות. הם התאגדו בהסתדרות הנוער העובד והלומד ופנו להנהלה בבקשה לפצותם אבל בסופר דוש החליטו לפטרם. מרשת "סופר דוש" נמסר כי "מדיניות הרשת מיום הקמתה הייתה כיבוד חד-משמעי של כל זכויות העובדים. אנו סומכים ידנו על המערכת השיפוטית".

סרגיי, אחד הנערים שתבעו, כתב בתצהיר חתום שהוגש לבית הדין לעבודה כי "אחד הנהגים הציע לי לבטל את החתימה. זה היה אחרי שהוא דיבר עם יוסי, מנהל במשלוחים. הוא הציע לי כל מיני סכומים. בהתחלה 5,000 אחר כך 2,000, ואחר כך, אפילו יותר - 20,000 ואפילו 30,000". שי, נער נוסף שתבע את הרשת כתב: "הפסיקו את העבודה שלי אחרי ישיבת המשא ומתן הראשונה בין הסתדרות הצעירים לסופר דוש. הנהג שעבדתי איתו בתקופה הראשונה, אמר לי שמי שחתם לא יכנס לסופר ולא יעבוד".