בין המפוטרים מ"מעריב": שלום ירושלמי ורון עמיקם

עוד ברשימה: הכתבת הוותיקה טל אריאל אמיר, כתב ופרשן הספורט הבכיר אבי אורנן וכתבת התיירות רוית נאור

כ-30 זימונים לפני פיטורים הועברו ויועברו בימים הקרובים לעיתונאים ב"מעריב" בעקבות ניסיון של החברה להתמודד עם מצבה הפיננסי הבעייתי. במכתב שהפיץ אתמול (ג') מנכ"ל "מעריב" טל רז לעובדי העיתון, הוא ציין כי החברה עומדת בפני "תהליך כואב שיהיה כרוך בוויתור על הון אנושי מצוין שעבד איתנו כתף אל כתף, שכם אל שכם, והיה שותף נאמן לדרך".

היום מתבררים ממדי "הוויתור". ל"גלובס" נודע כי בין מקבלים הזימונים לשימוע לפני פיטורים נמצאים גם העיתונאים הבאים: כתבת סופשבוע הוותיקה טל אריאל אמיר, כתבי ופרשני הספורט הבכירים רון עמיקם ואבי אורנן, כתבת התיירות רוית נאור. כמו כן, תופסק ההתקשרות עם השף מאיר אדוני, שכותב במדור האוכל, ועם נדב אייל, עורך חדשות החוץ של ערוץ 10 שכותב מדי פעם מאמרים לעיתון בנושאי חוץ.

אתמול הודיעה חברת מעריב לבורסה על כך ש"החברה בוחנת אפשרויות למהלכים עתידיים במטרה להביא לשיפור במצבה העסקי". עוד דיווחה החברה באמצעות מנכ"ל מעריב, טל רז, על כך ש"דירקטוריון החברה החליט היום (ג') כי הנהלת החברה תכין ותביא בפניו תוך זמן קצר הצעות להשגת הקטנה ניכרת מאד של הוצאות החברה לרבות באמצעות אפשרויות לשינוי דרך הפעילות של החברה במסגרת תחומי עיסוקה העיקריים הקיימים".

נראה כי הצעדים הראשונים עליהם החליטה ההנהלה הם פיטורים של רבים מעיתונאי העיתון שכן במקביל להודעה החלו עיתונאי מעריב לקבל זימונים לשימוע לפני פיטורים. בשיחה עם "גלובס" הגיעו הבוקר מספר עיתונאים תמיהה לגבי היכולת של "עיתון לשרוד ללא עיתונאים שכותבים בו" וכן לגבי סבב הפיטורים הנוכחי.

"כשקרליבך הקים את מעריב הוא הקים אותו כעיתון ש'ינוהל בידי עיתונאים', אבל מי שמנהל אותו כיום ובשנים האחרונות זה לא עיתונאים, אלא אנשים שבמקרה הטוב ניהלו חברות גדולות", אמר היום לגלובס בכיר במעריב. "צריך פה ניהול אנושי", הוא הוסיף.

רוית נאור, רון עמיקם, טל אריאל אמיר, שלום ירושלמי מסרו: "אין תגובה".

את תגובת העיתונים אחרים המצוינים בכתבה לא ניתן היה להשיג.