הפרקליטות פותחת את תיק העברת דמארי להפועל ת"א

בעקבות ראיות חדשות, החליטה הפרקליטות לפתוח את תיק החקירה בתלונה שהגיש ב-2011 מוני הראל נגד עמוס לוזון, בעניין העברת החלוץ ממכבי פ"ת

אחת מהעסקאות הכי הגדולות ומדוברות בכדורגל הישראלי חוזרת לחקירת משטרת ישראל. ל"גלובס" נודע כי הפרקליטות החליטה לפתוח מחדש את תיק החקירה נגד עמוס לוזון בעניין העברתו של עומר דמארי ממכבי פ"ת להפועל ת"א בקיץ 2011.

מדובר בחקירה שהחלה בעקבות תלונה שהגיש במשטרה מוני הראל, אז עדיין הבעלים של הפועל ת"א, ב-12 ביולי 2011, נגד נשיא מכבי פ"ת עמוס לוזון, בגין קבלת דבר במרמה, זיוף בכוונה לקבל דבר, ושימוש במסמך מזויף. התלונה של הראל כנגד לוזון עסקה ברכישת 50% מכרטיסו של החלוץ, עבורם שילמה הפועל ת"א 7.425 מיליון שקל.

לוזון נחקר על כך שע"פ החשד העביר להתאחדות מסמך להעברת כספים בין הפועל ת"א למכבי פ"ת, כשהמסמך אינו חתום ע"פ זכויות החתימה, וזאת ביודעין ובכוונה על מנת שהכסף יעבור לחשבונה של מכבי פ"ת. תמלילי החקירות והעדויות במשטרה ודפי החשבון של מכבי פ"ת והפועל ת"א פורסמו לראשונה ב"גלובס".

הראל טען במשטרה כי העסקה בוצעה בניגוד לחוק, מאחר שההתאחדות לכדורגל לא היתה רשאית להעביר את הכסף למכבי פ"ת ללא חתימת שני הבעלים של הפועל ת"א דאז - אלי טביב והראל. הראל הציג אז הוכחות לפיהן לא חתם מעולם על המסמך להעברת הכסף, ואף הציג תדפיסי חשבון לפיהם ההתאחדות לכדורגל ביצעה את ההעברה הבנקאית ב-3 ביולי 2011, יממה לפני שבכלל הגיע מסמך מהפועל ת"א שדורש לבצע העברה כזאת.

צפו: מסמך העברת דמארי להפועל ת"א (ללא חתימת מוני הראל)
צפו: דפי החשבון של מכבי פ"ת והפועל ת"א - הכסף עובר ב-3 ביולי

לפני כחצי שנה החליטה המשטרה לסגור את התיק, אולם בימים האחרונים, בעקבות ערר שהגיש הראל באמצעות עו"ד גיל דחוח והצטברות של ראיות חדשות בתיק, החליטה טוני גולדברג, המופקדת על התיק בפרקליטות מחוז ת"א, להוציא את התיק מגניזה ולחדש את חקירת המשטרה.

עו
 עו

עו"ד גיל דחוח

מצעד נחקרים למפלג ההונאה

במסגרת החקירה שנוהלה בין ה-12 ביולי ל-21 באוגוסט 2011, כלל מצעד הנחקרים באגף החקירות של מפלג ההונאה במשטרת מחוז ת"א את מוני הראל, אחיו משה הראל, מקורבו של הראל קובי סידי, יו"ר הפועל ת"א דאז דורון אוסידון, מנכ"ל הקבוצה דאז ניר ענבר, חשב הפועל ת"א דאז ניר כץ, וחשב ההתאחדות מאיר ליבר. עמוס לוזון הוגדר כחשוד העיקרי בתיק, ואף נחקר פעמיים תחת אזהרה. החשוד השני בפרשה הוא ליבר.

במהלך העדות של חשב ההתאחדות מאיר ליבר שתושאל ב-14 באוגוסט, הוזכרה גם מעורבותו של אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל. יו"ר ההתאחדות הוזכר כמי שהעביר את המכתב מידיו של אחיו עמוס לוזון אל ידיו של חשב ההתאחדות, ולפי עדותו של ליבר במשטרה, אבי לוזון אף הנחה אותו בכמה תשלומים לבצע את העברת הכסף לחשבון של מכבי פ"ת.

צפו: עדותו של מאיר ליבר במשטרה
צפו: עדותו של עמוס לוזון במשטרה

סוגיית העברת עומר דמארי בקיץ שעבר העלתה סימני שאלה רבים, על רקע המחיר הגבוה שהסכים לשלם אלי טביב - 7.425 מיליון שקל - על 50% בלבד מכרטיסו של השחקן.

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "אין להתאחדות מה להוסיף בנושא זה שכבר פורסם ונידון בעבר". עמוס לוזון סירב להגיב.