צפו: כך נראית ה"נדלניאדה 2" - הנחות של עשרות אלפי שקלים בלבד על דירות ומבקרים מאוכזבים

הקבלן חנן מור: "זה אירוע ההנחות האחרון שנראה בהיקפים של מה שקורה כאן היום. הקבלנים מזהים עלייה בביקושים ואז נעצרות ההנחות" ■ זוג צעיר: "לא סוגרים פה עסקאות" ■ היכנסו וצפו בווידיאו המלא מהאירוע

מבצעים והנחות בענף הנדל"ן הפכו לשכיחים מאז המחאה החברתית שהשפיעה בצורה משמעותית על מכירת הדירות. הקונים הפוטנציאלים מחכים לירידות מחירים והקבלנים הבינו שזו הדרך להביא את הרוכשים לביצוע עסקאות. קצת יותר מחודשיים אחרי הנדלניאדה הראשונה החליטו במרכז הבנייה הישראלי לאמץ את מודל המבצעים וההנחות ולצאת בנדלניאדה נוספת שמחליפה את יריד הדירות השנתי המסורתי.

המארגנים מדווחים כי ביום הראשון לאירוע (יום חמישי) הגיעו לגני התערוכה בתל אביב כ-12 אלף איש. בניגוד לירידים השנתיים של מרכז הבנייה, במסגרת הנדלניאדה הושם כאמור דגש שיווק אינטנסיבי יותר ללקוחות מה שבא לידי ביטוי לא רק במבצעים אלא גם בדוכנים קטנים יותר לחברות השונות, מסדרונות צרים שידגישו את עומס המבקרים ופיתויים לרוכשים בצורת בית קפה, ברז בירה, גלגל מזלות ומתנות המתווספות לרכישה.

יש לציין שלעומת הנדלניאדה הקודמת במסגרתה התנהלו המכירות קצת בדומה לשוק כאשר המארגנים הקריאו ללא הרף במערכת הכריזה את המבצעים השונים והכריזו על החברות שמכרו דירות, הפעם הסתפקו במסכי טלוויזיה שנתלו גבוה מעל הרוכשים שציינו את המבצעים והמכירות.

עשרות קבלנים ויזמים, מתווכי נדל"ן ומגבשי קבוצות רכישה הגיעו להציג את מרכולתן וזאת על אף השיפור בנתוני מכירת הדירות בתקופה האחרונה. האם המבצעים ממשיכים להיות הטריגר המשמעותי לרכישה? המוכרים מסבירים שהקהל הישראלי מחפש עדיין את ההנחות והרוכשים מוכיחים זאת על ידי נהירה לאירועי השיווק והמכירה.

"אנחנו מכניסים מוצר חדש לשוק כדי לחנך את השוק. עד היום מי שנהנה ממבצעים זה אנשים שחברים במועדון חבר, או באיזו הסתדרות המורים, רופאים או לשכת רו"ח... אנחנו נותנים פה הנחות לכל מי שיהיה חבר במועדון הנדלניאדה", אומר ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה.

יש הטוענים שהמיעוט בהתחלות הבנייה לצד מגמת השיפור במכירת הדירות בחודשים האחרונים מסמנים את שירת הברבור של המבצעים התכופים ושל אירועים מסוג זה. אחרים סבורים שהמבצעים כאן כדי להישאר ושהרוכש הישראלי מנצל את התקופה הנוכחית כדי לחפש מציאות. בינתיים יותר ויותר דוכנים ביריד הנוכחי פנו דווקא אל קהל המשקיעים והזוגות הצעירים שמחפשים את דירות חלומותיהם ממשיכים להתאכזב כאשר גם לאחר ההנחות הם עדיין מתקשים לשלם את המחיר.

הקבלן חנן מור אמר ל"גלובס" כי מדובר באירוע ההנחות הגדול האחרון: "זה אירוע ההנחות האחרון שנראה בהיקפים של מה שקורה כאן היום. הקבלנים מזהים עלייה בביקושים ואז נעצרות ההנחות. זה משחק של היצע וביקוש".

אך ההנחות מסתכמות בעשרות אלפי שקלים בלבד על דירה, הנחות אותן ניתן כנראה להשיג גם בלי אירוע גדול ומתוקשר היטב. זוג מבקרים באירוע הביע אכזבה ואמר כי "אומרים לנו לבוא למשרד כדי לסגור עסקה, לא סוגרים פה. אולי יהיה במשרד מחיר אחר".