צפו: דפני ליף נעצרת במהלך ההפגנה בשדרות רוטשילד

(עדכון) - כ-20 שוטרים ופקחי עירייה הגיעו למקום בצהריים ומנעו מעשרות הפעילים החברתיים להקים אוהלים ואף עצרו את מארגנת ההפגנה, דפני ליף

עשרות פעילים חברתיים הגיעו היום (ו') לשדרות רוטשילד בתל-אביב, יחד עם דפני ליף, ניסו להקים אוהלים במקום - אך אלה פונו על-ידי המשטרה והעירייה. ליף אף נעצרה על-ידי המשטרה במהלך ההפגנה ופונתה מהמקום, כאשר המפגינים מקיפים את השוטרים וצועקים לעברם "דמוקרטיה, דמוקרטיה".

כ-20 שוטרים ופקחים של עיריית תל-אביב הגיעו למקום בצהריים ומנעו מהפעילים החברתיים להקים אוהלים. אלה, בתגובה, החזיקו את האוהלים על כתפיהם. בעמוד הפייסבוק שהוקם לכבוד ההפגנה אישרו הגעה כ-2,000 בני אדם, אולם בשעות הצהריים נראתה נוכחות דלילה למדי בשדרות רוטשילד.

בהודעה לתקשורת שיצאה מטעמם של הפעילים החברתיים נכתב כי השוטרים הפעילו אלימות במהלך ההפגנה, אולם מרבית ההפגנה התקיימה בשקט יחסי, עד שהפקחים והשוטרים פינו את האוהלים.

"למרות שכבר ביום רביעי תנועת המחנה דאגה להסדרת הפעילות מול ראש אגף רישוי עסקים בעיריית תל-אביב, אלחנן משי, פקחי העירייה, שהגיעו מלווים בשוטרי היס"מ, פינו אותם תוך שימוש בכוח, וזאת בטרם הוקם אוהל אחד בשדרה", נכתב בהודעת הפעילים לתקשורת.

ראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה בעקבות המעצר כי מצטברות עדויות רבות על כך שהמשטרה נקטה אלימות רבה ביותר כלפי מפגיני המחאה ברוטשילד היום. יחימוביץ' אומרת כי מפגינים, צעירים ומבוגרים כאחד, הוכו, וכי השחקן תומר שרון ודפני ליף נעצרו ללא סיבה של ממש.

"חרף העובדה שהשר לביטחון פנים אהרונוביץ' אמר לי מפורשות מעל בימת הכנסת כי אין הנחיה מלמעלה לנקוט יד קשה כלפי מפגיני המחאה, מסתבר כי הממשלה וזרועות הביצוע שלה, גמרו אומר לא לאפשר קיומה של מחאה דמוקרטית בקיץ, כדי שאיש לא יפריע להם להעביר תקציב אכזרי ומחולל פערים כפי שלא היה זה שנים רבות", דברי יחימוביץ'.