ארז שלם: "נתנו לטייקונים את החיים שלהם על מגש"

על רקע הקולות הקוראים לצדק חברתי, יוצא הסטנדאפיסט ארז שלם עם שיר שכולו פרגון לחבר מיליונר ■ "אנחנו, העם נטול הכסף, אחראים למצב הנוכחי; התעוררנו מאוחר מדי"

"השיר לא נכתב על טייקונים אלא על אנשים מקורבים אליך שהם מליאנים, גם אם לא מתנהגים בהתאם, והקנאה הבסיסית בהם", מפרש הסטנד-אפיסט ארז שלם את המסר מאחורי סינגל הבכורה שלו "חבר מיליונר", שיצא בשבוע שעבר לרדיו, ושהקליפ שלו עלה היום ליו-טיוב.

(לצפייה בקליפ לחצו כאן)

שלם, בן 38, שכתב והקליט את השיר יחד עם חברו הוותיק אמיר טאובר, החל את דרכו על במת הקומדי קלאב אחרי שירות צבאי בנח"ל (שם הכיר לראשונה את טאובר), ובנוסף להופעותיו על הבמה, השתתף בכתיבת תוכניות הטלוויזיה "הלילה" עם ליאור שליין, "משחק מכור", "רצועת הביטחון", "כל לילה" עם אסף הראל, הגיש פינה קבועה בתוכנית האירוח של יאיר לפיד, ומזה ארבע שנים -הוא חבר בפאנל תוכנית הבידור "צחוק מהעבודה" בהנחיית שלום אסייג בערוץ 2.

"מי שחושב שעבודה בטלוויזיה פותרת את בעיותיך הפיננסיות טועה", הוא מעדכן. "נוצר בארץ מצב שבו אם אין לך ירושה או תמיכה מההורים לא תוכל לקנות דירה. אני בן להורים קיבוצניקים. מה יורישו לי, מגבות? מה אני אשאיר לילדים שלי בבוא היום, ומאיפה? מצד שני, יש לי חבר שמשפחתו השכילה עם השנים לרכוש כמה דירות וכיום זה מסתכם בהון לא קטן. תכלס, הוא לא עובד יותר קשה ממני אבל יש לו בסיס שלי לא יהיה אף פעם".

- אז הוצאת את התסכול בשיר לכבודו?

"משהו כזה. אמיר טאובר ואני נפגשים כמעט כל שבוע וכותבים מה שאני מכנה 'שירים פרקטיים'. יש לנו, בין השאר, לחן למתכון לחריימה. מי שילמד את השיר יוכל להכין דג מושלם. או שיר לפורצים, שאפשר להשמיע בלופ במערכת וזה נותן תחושה שמישהו נשאר בבית. מוזיקה והומור השתלבו מצוין הרבה לפני שנכנסתי למקצוע, וגם בהופעות שלי הרגשתי שהקהל כבר מצפה למשהו מעבר לעוד מונולוג עם בדיחות אז למה לא לשיר"?.

- אז אתה יוצא לטובת העשירים, בניגוד לטרנד האופנתי שלא לפרגן להם?

"בכנות? אנחנו, העם נטול הכסף, אחראים למצב הנוכחי, ואני לא מסיר את האחריות גם מעצמי. בחיים לא עניינה אותי ניירת, מעולם לא בדקתי את מצב הפנסיה שלי, ובפועל נתנו לטייקונים את החיים שלהם על מגש. יכולנו להרים קול צעקה כשהתהליך רק התחיל. לא לתת להם לקחת לנו את קרנות הפנסיה ולשחק בבורסה כאילו זה כסף פרטי שלהם. התעוררנו מאוחר מדי".

- החבר הזה שלך עדיין חבר?

"כן, הוא שמע את השיר וחשב שהוא נורא מצחיק. טוב, הוא מליאן. הוא יכול להרשות לעצמו לצחוק".

- מה בעצם אתה רוצה ממנו?

"שיתאים את עצמו לרמה הכלכלית שלי. רוצה להישאר חבר? או שתרוויח פחות או שתמצא עבורי דרך להרוויח יותר, אבל ככה זה לא כוחות. לאן שאני לא מביט, אני רואה אנשים שיש להם. אני מפחד לעצור ברמזור, כי כל הרכבים סביבי עולים מיליון שקל. יש לכם כסף לרכב כזה, למה לנסוע בו? שיישאר במוסך, תביטו עליו פעם ביום וזהו. או לפחות תתלבשו כמו עשירים. אני נראה כמו וודי אלן, אז חושבים שאני גאון היי-טק ועוד רגע עושה אקזיט מסטרט-אפ שפיתחתי ומרוויח מיליארדים. לך תסביר שבקושי סיימתי תיכון. אם היה חוק שמיליונר חייב להתלבש כמו מיליונר לא הייתי נופל קורבן לטעויות האלה".