אפילו ערב הסעודית נשברה: תאפשר לנשים להשתתף בלונדון 2012

האחרונה שהטילה וטו על שליחת נשים למשחקים החליטה לצרף למשלחת את רוכבת הסוסים דאלמה רושדי; מצטרפת לקטאר וברוניי שהסירו התנגדות לשיתוף נשים

לראשונה מאז החלו נשים להתחרות במשחקים האולימפיים במשחקי פאריז 1900, אין אף מדינה שאוסרת על השתתפות של נשים במשחקים. זאת אחרי שבסוף השבוע הסירה ערב הסעודית את הווטו שהטילה על השתתפות נשים במשחקים והחליטה לאפשר את השתתפותה של רוכבת הסוסים דאלמה רושדי מלחאס (בתמונה).

מאז שלחה ערב הסעודית את המשלחת הראשונה שלה למשחקי מינכן 1972, אסרה המדינה על הצטרפות נשים למשלחת האולימפית שלה. אלא שבתקופה האחרונה, לאחר לחץ שהופעל על ערב הסעודית בין היתר באמצעות נשיא התנועה האולימפית, ז'אק רוג, החליטה גם ערב הסעודית ליישר קו.

לפני שנתיים נאלצה דאלמה רושדי להתחרות באולימפיאדת הנוער בסינגפור תחת דגל הוועד האולימפי הבינלאומי אחרי שלא קיבלה אישור של ערב הסעודית לייצג אותה. בחודש שעבר הודיע נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, ז'אק רוג, כי ספורטאי יוכל להתחרות אך ורק תחת דגל המדינה אותה הוא מייצג. ההחלטה של ערב הסעודית קובעת כי לראשונה בהיסטוריה, אין אף מדינה שמונעת מנשים להתחרות במשחקים האולימפיים. קטאר הודיעה כבר בפברואר האחרון שגם היא מסירה את החרם על נשים ומאפשרת להן ליטול חלק בתחרויות בלונדון. גם סולטנות ברוניי, השוכנת בדרום-מזרח אסיה, ששלחה עד היום רק ספורטאים גברים למשחקים, הודיעה כי תאפשר בלונדון לספורטאית, אצנית ה-400 משוכות מזייה מחוסין, להתחרות.

כעת נותר רק לפתור בעיה קטנה: בימים האחרונים התברר כי הסוס של דאלמה רושדי (סוס שנרכש מרוכב שבדי בסוף 2011) נפצע בגבו, מה שגרם לרושדי להחמיץ את הדד-ליין לקביעת הקריטריון להשתתפות במשחקים. אם באמת הסעודים רוצים לשלוח את רושדי, הם יצטרכו לדאוג עבורה לסוס חלופי.