20 מיליון שקל חסרים למימון הרפורמה ברשות השידור

בפיילוט שערכה הרשות נמצא כי גם לאחר יישום הרפורמה עלול להיווצר גירעון של עשרות מיליוני שקלים ■ הרפורמה ברשות השידור אמורה לצאת לדרך ב-1 ביולי

אור אדום לרפורמה ברשות השידור? אמש (ג') התקיימה פגישה מכריעה בנושא הרפורמה בין האוצר לרשות השידור, שהסתיימה במחלוקות קשות לגבי מימון המהלך.

ימים ספורים לפני התאריך הרשמי ליציאה לרפורמה, ברשות השידור נפגשו אתמול עם אנשי האוצר, ובהם הסגן הבכיר לענייני שכר באוצר, ברק שטורזברג, אנשי לשכת ראש הממשלה ובהם מנהל האגף הכלכלי במשרד, אמיר ברקן, וכן צוות המשא-ומתן של רשות השידור לעניין הרפורמה, בראשות המנכ"ל יוני בן-מנחם וסמנכ"ל הכספים ערן הורן.

במהלך הפגישה הגיעו 3 הצדדים להסכמה בנושא נספח הנדל"ן ברפורמה, שהיווה עד כה את סלע המחלוקת המרכזי. בין היתר הוחלט כי בכפוף לאישור מוסדות ההנהלה יועברו מבני הרשות במרכז הארץ לעיר לוד. ואולם, הקשיים בישיבה צצו ממקום לא צפוי - מנספח המימון, שסביבו שררה עד כה הסכמה.

על אף שהתוכנית העסקית של רשות השידור לרפורמה מבוססת על התנאי במתווה הרפורמה שלפיו תבוטל הפחתת האגרה (שהכנסת החליטה עליה באחרונה), הבהירו אתמול אנשי האוצר כי הם לא יכולים להבטיח כי אכן תבוטל ההפחתה. זאת בניגוד להערכות ברשות השידור, שלפיהן משרד ראש הממשלה יורה על ביטול הפחתת האגרה, או לחילופין יורה על פיצוי לרשות על הפחתת האגרה.

ברשות השידור ציינו כי לרפורמה ברשות אין סיכוי לצאת לדרך ללא ביטול הפחתת האגרה, שכן המשמעות היא אובדן הכנסות שנתי בסך של 15-20 מיליון שקל. בימים הקרובים ינסו הצדדים למצוא פתרון יצירתי לסוגיה.

פער במימון השעות הנוספות

בתוך כך, בימים הקרובים צפויות להגיע תוצאות פיילוט שביצעה הנהלת הרשות, שנועד לבחון את ישימות הסכמי השכר ברפורמה. הפיילוט ביקש לבחון את ההוצאות עבור השעות הנוספות הנובעות מהסכמי השכר שנחתמו בין האוצר לוועדים.

על-פי ההערכות גורמים בהנהלת הרשות, תוצאות הפיילוט עלולות להצביע על פער של עשרות מיליוני שקלים בין המציאות שתיווצר בשטח לבין המקורות התקציביים המתוכננים במתווה הרפורמה. פער זה יצור בור תקציבי שלא יאפשר את פעילות הרשות בתקציב מאוזן ויערים מכשול נוסף בדרך לרפורמה, שאמורה לצאת לדרך ב-1 ביולי.

ברשות השידור סירבו להגיב.

ממשרד האוצר נמסר: "אנחנו לא מכירים את הנושא".