אקוניס: האוצר מטרפד את הרפורמה ברשות השידור

בשבוע הבא יתקיים דיון דחוף בנושא בוועדת הכספים ■ האוצר: "אנו מנהלים מו"מ על מנת לחתום על הסכם המימון ולהוציא את הרפורמה ברשות השידור לפועל"

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) דרש דיון דחוף בוועדת הכספים של הכנסת בנושא הרפורמה ברשות השידור. אקוניס שוחח על כך עם יו"ר הוועדה' ח"כ משה גפני (יהדות התורה), והדיון צפוי להתקיים בשבוע הבא.

לדברי אקוניס, בדיון הוא ידרוש תשובות מהאוצר באשר להתמהמהות סביב אישור הרפורמה ברשות השידור. "האוצר מושך בכוונה את הזמן' ולדעתי הוא מנסה לטרפד בכוונה את הרפורמה", אומר אקוניס. "אני לא יודע מדוע פקידי האוצר עושים זאת, ובדיון בכוונתי לבקש את כל התשובות".

דיונים של 5 שנים

הרפורמה ברשות השידור נמצאת על שולחן הדיונים בין האוצר, הנהלת רשות השידור ועובדיה כבר קרוב ל-5 שנים. בחודשים האחרונים הוחלט, בניגוד לסברה עד כה, כי חלקה של המדינה במימון הרפורמה שאמורה להבריא את השידור הציבורי ישתנה ויקטן משמעותית, ואת 800 מיליון השקלים הדרושים להוצאתה לפועל תגייס הרשות ממכירת נכסי הנדל"ן שלה. אלה ממוקמים בעיקר באיזור רוממה בירושלים וסמוך לקריה בתל-אביב.

למרות זאת, עדיין תצטרך הרשות את סיוע המדינה בהלוואות או במענקים. על-פי גורמים ברשות השידור, בשבועות האחרונים חזר בו האוצר מכמה מההסכמות שכבר נחתמו מולו, בין היתר בכל הקשור לסיוע במימוש הנכסים.

במסגרת הרפורמה אמורה רשות השידור להיפרד ממאות מעובדיה, שייצאו לגימלאות או לפרישה מוקדמת בתנאים מועדפים, ולשדרג משמעותית את מצבה הטכנולוגי ואת מבנה המחודש. באחרונה אושר בכנסת חוק רשות השידור החדש, והוחלט במסגרתו שלא להמשיך ולהעלות את האגרה ואף להפחיתה בעתיד.

ממשרד האוצר נמסר כי "הטענות מוכחשות בתוקף. האוצר מנהל משא-ומתן יחד עם משרד ראש הממשלה ורשות השידור על מנת לחתום על הסכם המימון ולהוציא את הרפורמה לפועל".