עובדי "הארץ" דורשים מההנהלה הבהרות על השינויים בעיתון

‎כ-100 עובדי עיתון "הארץ" הגיעו ביום שישי האחרון לאסיפה "דחופה", שעסקה בהשלכות החלטת ההנהלה לאחד בין מערכות הדפוס והאונליין

ועד העיתונאים של "הארץ" ידרוש היום (א') מהמו"ל עמוס שוקן לאסוף את כל העובדים לכנס מיוחד שבו יינתן עדכון מפורט על השינויים בעיתון, כולל הדרישות החדשות מכל בעלי התפקידים לאור השינויים שחלו באחרונה בעיתון.

כ-100 עיתונאי "הארץ" הגיעו ביום שישי האחרון לאסיפת עובדים שהוגדרה כ"דחופה" בבית אגודת העיתונאים בתל-אביב. במהלך הדיון דנו העובדים בהשלכות המהלך האסטרטגי שהנהלת "הארץ" מובילה בחודשים האחרונים, הכולל הפניית תקציבים מהדפוס לדיגיטל.

עיתונאים רבים הביעו באסיפה דאגה לגבי האיכות העיתונאית של "הארץ" בעקבות השינויים שנעשים בו באחרונה ושייעשו בעתיד הקרוב.

במכתב שהפיץ הוועד לפני האסיפה נכתב כי "'הארץ' הולך לשינוי קיצוני, ואחרי גל הפיטורים מחכה לנו מקום עבודה אחר, עם דרישות אחרות ותנאי עבודה שונים לגמרי... ב'דה מרקר' צפוי בקרוב קיצוץ בהיקף לא ידוע... בשורה התחתונה, קבוצת 'הארץ' מתכוונת לייצר הרבה יותר תוכן, משלל סוגים ובפלטפורמות רבות - אבל עם פחות אנשי תוכן, ובלי שינוי מהותי בשכר".

המהלך הנוכחי ב"הארץ", הכולל החלטה לאחד בין מערכת החדשות למערכת האינטרנט, זוכה לביקורת מצד העובדים.

בשבועות האחרונים הוחלט ב"הארץ" לפטר עובדים במחלקות שונות ולוותר על מספר תקנים של כתבים כולל כתבי רווחה ופוליטיקה. "המערכת בוערת", אומר עיתונאי ב"הארץ" ל"גלובס", "כולנו נרתמים לדרישות, אבל הם מתחו את החבל יותר מדי, והוא ייקרע בקרוב".

מלבד קיום הכנס מבקשים העובדים גם שעמדת ועד העיתונאים תהיה בעלת משקל בקבלת ההחלטות. יש לציין כי עיתונאי "הארץ" עדיין נתונים בסכסוך עבודה שמאפשר להם להשבית את המערכת אם יחליטו לעשות כך.

מ"הארץ" לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.