הפרסום בפייסבוק עובד? המפרסמים עדיין לא בטוחים

עפ"י סקר מיוחד שערך מגזין "אד אייג'", 55% מפרסמים בפייסבוק - אך ישנן טענות לגבי מורכבות התהליך והיעילות שלו

חדשות טובות למארק צוקרברג: רוב המפרסמים טוענים כי הם חייבים להיות פעילים בצורה כלשהי בפייסבוק. החדשות הפחות טובות עבורו הן שהם לא בטוחים שחייבים לפרסם ברשת החברתית - כך עולה מסקר מיוחד שערך מגזין "אד אייג'" בקרב מאות מפרסמים.

תוצאות המחקר מראות כי עדיין קיימת אי-בהירות רבה לגבי האפקטיביות של הפרסום ברשת החברתית הגדולה בעולם. המפרסמים גם טוענים כי הם מתקשים להשוות את האפקטיביות של הפרסום בפייסבוק לעומת הפרסום באפיקי מדיה אחרים.

מבחינת התפלגות התשובות עולה כי 86% מהמפרסמים אמרו כי הם משתמשים בפייסבוק כחלק ממאמצי השיווק שלהם. רק 55% אמרו כי הם מפרסמים ברשת החברתית.

הנתונים הללו מאששים הנחות רווחות בשוק לגבי ספקות של מפרסמים על יעילות הפרסום בפייסבוק. רק לאחרונה הודיעה חברת GM כי היא מבטלת את המשך הפרסום ברשת החברתית, אך שהיא תמשיך להשקיע בבניית הנוכחות שלה באתר.

תהליך פרסום ארוך ומייגע

עם זאת, 72% מהמפרסמים טוענים כי הם רואים קשר ישיר בין ההשקעה שלהם בתחום התוכן והנוכחות באתר לבין הפרסום, וכי התמהיל ביניהם הוא האפקט המנצח.

עוד עולה מהסקר כי מפרסמים טוענים כי הבנת תהליך הפרסום בפייסבוק היא ארוכה ומייגעת: "זה גוזל מאיתנו המון זמן וכוח-אדם. ניסינו לעבוד ישירות מול אנשי הפרסום של פייסבוק, אבל גילינו שהם לא היו יעילים ולא הצליחו לקדם את הפרויקטים שלנו", הסביר אחד המפרסמים.

אריק ג'ונסון, מנכ"ל חברת הפרסום Ignited, אומר כי "הלקוחות עדיין בשלב הניסוי לגבי הפרסום בפייסבוק. חלקם משקיעים יותר ברשת החברתית, אבל זה בטח לא בא בשלב זה על חשבון הקמפיינים בטלוויזיה. המדידות שהתקבלו עד עכשיו לגבי קמפיינים בפייסבוק לא מצדיקות שינוי משמעותי בתמהיל הפרסום".

עד כמה הפרסום
 עד כמה הפרסום