נמחקה תביעת דיבה של ממציאי "מדבקת הפלא" נגד "גלובס"

עמוס בוחניק ואריק קליין טענו כי הפרסום ב"גלובס" על תרגיל העוקץ שלהם לא היה נכון ■ ביהמ"ש החליט על מחיקת התביעה בעקבות חוסר מעש מצד התובעים

נמחקה תביעת הדיבה שהגישו עמוס בוחניק ואריק קליין, הממציאים כביכול של "מדבקת הפלא" לחיזוי התקפי לב, נגד העיתון "גלובס". כך החליטה שופטת בית משפט השלום בפתח-תקווה, אושרית רוטקופף, וזאת בעקבות חוסר מעש מצד התובעים בתיק.

ביוני 2009 פירסמו קליין ובוחניק כי חברת הענק MSI חתמה עמם על חוזה של מיליארדי שקלים בעבור מכירת הזכויות של מדבקה ייחודית ומהפכנית שהמציאו, שבכוחה לחזות מבעוד מועד התקפי לב. אולם למחרת ההודעה על העסקה נחשף ב"גלובס" כי מדובר בתרגיל עוקץ.

על-פי הפרסום ב"גלובס", לא ניתן היה לאתר את רישום הפטנטים או את אישור ה-FDA למדבקה, ולמעשה לא פותחה מדבקה כזו, וכן לא נוהלו מגעים עם חברת MSI. בעקבות זאת הגישו קליין ובוחניק תביעת דיבה נגד העיתון, עורכיו וכתביו, בטענה כי הפרסום לא היה נכון.

אלא שמכתב אישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד קליין ובוחניק בעקבות הפרשה, עולה כי בין שאר עבירות ההונאה שמייחסת המדינה לקליין ולבוחניק, היא מייחסת לקליין הונאה גם בקשר ל"מדבקת הפלא".

בכתב האישום צוין כי במסגרת פעולות המירמה של קליין, הוא טען כי חתם על חוזה עם החברה הבינלאומית, שבמסגרתו תקבל החברה מיליארד שקל, אך לבסוף הוברר כי כלל לא נחתם עמה חוזה, ואף לא נוהלו מגעים לרכישת "מדבקת הפלא", שכלל לא פותחה בידי החברה של קליין ובוחניק.

את "גלובס" ייצג עו"ד יורם מושקט (ת"א 29044/05/10).