הקרב על השררה

למה זה לא באמת חשוב האם צביקה שרף או אבנר קופל יעמדו בראש איגוד הכדורסל

יש סיכוי שאתם מעודכנים באיזושהי רמה בבחישות סביב הבחירה ליו"ר איגוד הכדורסל. שמעתם כמה פרטים על הקרב צביקה-אבנר. קראתם את הטינופים. אבל מה הסיכוי שאתם יודעים לקראת מה נבחרת ישראל מתכנסת בימים אלו? נגד מי היא עומדת לשחק? על מה היא משחקת?

הסערה סביב מינוי עסקן לתפקיד יו"ר האיגוד נמשכת כבר למעלה משלושה חודשים. המסע המתוקשר כבר הגיע לבתי משפט. עכשיו הוא התחיל גם לפרנס עורכי דין חיצוניים (מי משלם את החשבון שלהם? כשתקראו שוב שקופת האיגוד ריקה, תזכרו שמשם זה בא). הוא מפרנס את העיתונאים שמנצלים את הסיפור הזה לסגור את הבור של הקיץ. והוא בעיקר עושה שירות גרוע לכדורסל.

אין משמעות אמיתית לשאלה מי יהיה היו"ר. זה לא משנה אם יהיה זה איש השיווק/אמן גיוס הכספים אבנר קופל, או איש הכדורסל/מאמן שעוד חי את עידן 30 השניות בהתקפה, צביקה שרף. אף אחד לא באמת בא לשרת את הכדורסל בכל ליבו. כל אחד מתחיל לפזול לקרב מאסף פרטי על תפקיד בכיר אחרון, לפני שיירד מהבמה הציבורית.

שרף כבר התחיל לקרוא לפני כמה חודשים את המפה כשהבין שלאמן כדורסל הוא לא יאמן בגלגול הנוכחי. הוא נותר מזמן מאחור, עדיין צופה בקלטות. כשאני רואה את שרף מסביר בקמפיין הבחירות שלו ש"כיו"ר איגוד אני אתחיל את היום שלי כל בוקר בשעה 7 בבוקר באקדמיה בווינגייט", אני מבין שגם הוא לא מבין בכלל מה מהות התפקיד ושהוא החליט לרוץ אליו כי אין לו מקום אחר לרוץ אליו. לקופל נמאס מהצעצוע שהוא גורר איתו כבר 10 שנים. הוא צריך משהו חדש שירגש אותו.

***

כולם בונים את הקמפיין שלהם סביב הבעיה בנבחרות ישראל. האם יו"ר איגוד טוב הוא זה שיצליח לגרום לנבחרות ישראל לחזור לדרג א'? ברור שלא. הנפילה של השחקן הישראלי בכל חתך הגילאים שהקרינה על מצב הנבחרות היום, היא סימפטום להזנחה של שנים בהם נבחרו יו"רים עקומים, כשכל אחד בתורו עשה נזק ובתמורה קיבל שררה. גם היו"ר הבא יעשה יותר נזק מתועלת.

חוסר העניין סביב הכדורסל והאדישות של הציבור לנבחרת הלאומית ולליגה הם העניין הבוער יותר. נכון לעכשיו, חוץ מכמה עכברי כדורסל שעוד נותרו כאן ומכבי ת"א שתמיד מעניינת ותעניין, אין באמת דיבור על הכדורסל ישראלי. אם גמר הפלייאוף בכדורסל לפני חודש וחצי, משחק אחד על האליפות, הביא 5.4% רייטינג (כמו תוכנית בוקר בערוץ 2), אז מה זה משנה בכלל כמה כסף מגייסים לליגה, כמה קבוצות יש בליגה או כמה זרים בטופס. האם למישהו מיו"ר האיגוד הפוטנציאליים יש איזשהו רעיון יצירתי איך מחזירים את הכדורסל לקונצנזוס, כמו לפני 20 שנה? אם לא, אל תבואו. כי בשביל לגייס כסף או לקום בשש בבוקר וללכת לאקדמיה אפשר לשים בתפקיד אפילו את שאול אייזנברג.

***

התופעה השנייה המדאיגה בכל תהליך הבחירה הלא-נגמר הזה, היא הניצול הציני של המועמדים את התקשורת, והעובדה שהתקשורת שכחה שהיא תקשורת.

צביקה שרף מחזיק בכל הפוזיציות למקרה שמשהו ישתבש ויהיה חור לחזור אליו. שרף רץ לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל? הוא באמת רוצה את זה? שיעזוב את הרדיו. את ערוץ הספורט. כשהוא לא עושה את זה מהמקפצה האישית שלו ב-103FM , פתאום הוא מוזמן לאולפן של ONE לראיון אחד-על-אחד עם פיני גרשון, שקיבל את הכותרת "סולחה". 24 שעות אחר כך מתברר שלא ראיון ולא נעליים, וגרשון מוכן להיות היועץ המקצועי של צביקה שרף כשזה יהיה יו"ר איגוד הכדורסל.

גם לקופל לא חסר. אפשר יהיה להכחיש עד מחר ולספר סיפורים, אבל הטיימינג של ההחלטות שהתקבלו במינהלת כשקופל עדיין היה היו"ר בעניין ביטול הפיינל-פור, וההחלטה לתת לכל קבוצה לקבוע אם היא רוצה חוק רוסי או כמה זרים היא רוצה לרשום בטופס - אלו החלטות שהיטיבו עם מכבי ת"א. ובמקרה או שלא במקרה, שמעון מזרחי הפך לא מכבר לתומך הגדול של אבנר קופל ברשימה המאוחדת לתפקיד איגוד הכדורסל. מישהו חושב ששמעון מזרחי רץ להצטרף לקופל אם לא מתבטלות הגזרות נגד מכבי?