אמנון דנקנר: "משה לדור צריך להתאבד"

דנקנר, מקורבו של אהוד אולמרט שזוכה ברוב האישומים נגדו: "יש האומרים שפרקליט המדינה צריך להתפטר, אבל לדעתי הוא צריך להתאבד - ביפן עושים חריקירי על דבר כזה" ■ שולה זקן: "הייתי כלי בידיו של אלו שרצו להפיל את ראש ממשלה בישראל"

אחרי זיכויו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מרוב האישומים נגדו, למעט הרשעה בהפרת אמונים, הגיעו התגובות לאחר הדיון בהכרעת דינו בבית המשפט. פרקליטו של אולמרט עו"ד אלי זוהר אמר כי "זה יום גדול למשפט הישראלי. אני מעריך את בית המשפט על היכולת להתגבר על הלחץ ולקבוע קביעות מוצקות".

לדבריו, "אני קורא לפרקליט המדינה משה לדור להתפטר. החלטה של הפרקליטות לערער על הזיכוי תהיה החלטה לא ראויה, אין שום סיבה לערער".

זוהר הוא לא היחיד שקרא ללדור להתפטר אחרי קביעת בית המשפט. מקורבו של אולמרט אמנון דנקנר, אמר זמן קצר אחרי הכרעת הדין כי "יש האומרים שפרקליט המדינה צריך להתפטר, אבל לדעתי הוא צריך להתאבד - ביפן עושים חריקירי על דבר כזה. הוא גרם לכך שממשלה בישראל נפלה, שראש ממשלה התפטר, הוא הביא לכך שהחיים של מיליוני ישראלים שונו ולדעתי שונו לרעה".

שולה זקן הגיבה לאחר ההכרעה ואמרה כי "הייתי כלי בידיו של אלו שרצו להפיל את ראש ממשלה בישראל. האמנתי בבית המשפט". עורך דינה של זקן, עו"ד מיכה פטמן, אמר כי "זו מהפכה בתולדות שלטון החוק בישראל. הפרקליטות ספגה מהלומה, זה זיכוי אדיר". גם פטמן אמר כי הוא תובע מהפרקליטות לעשות חושבים ולבקש התפטרות של פרקליט המדינה.

כאמור, אולמרט זוכה מהאישומים בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, והורשע בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, הורשעה בפרשת ראשונטורס.