עובדי תעש: נפתח בשביתה מיום ראשון בשל הלנת שכר

יו"ר הוועד הארצי, איציק יהודה: "לא ייתכן שבכל פעם שהעובדים מעלים השגות במו"מ, משרד האוצר מונע מהם להביא אוכל לילדים"

עובדי התעשייה הצבאית (תעש) יפתחו בשביתה כללית החל מיום ראשון הקרוב, לאחר שמשרד האוצר שוב מעכב את משכורותיהם כאמצעי לחץ במסגרת המו"מ להפרטת החברה.

ההודעה על השביתה נמסרה היום (ג') על ידי ההסתדרות הכללית, והיא מתאפשרת בזכות סכסוך עבודה שקיים בחברה מזה תקופה ארוכה. יצוין כי הלנת שכר שנעשית שלא בתום לב היא עילה להליך פלילי על פי חוק.

עוד לפני השביתה, אם אכן תפרוץ, עובדי תעש מתכוונים לפתוח בצעדים ארגוניים. על פי הודעת ההסתדרות, כבר ממחר העובדים לא יתייצבו למשמרת שנייה ושלישית, ולא יעבדו שעות נוספות. בנוסף, העובדים מאיימים להפסיק שני ניסויים חשובים שמתוכננים לימים הקרובים הנוגעים לגורמי חוץ. החל משעות הבוקר מחר יתקיימו אסיפות הסברה, שישבשו למעשה את העבודה גם במשמרת הראשונה.

יו"ר הוועד הארצי, איציק יהודה, מסר: "לא ייתכן שבכל פעם שהעובדים מעלים השגות במו"מ, משרד האוצר מונע מהם להביא אוכל לילדים".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, הוסיף: "מבחינת ההסתדרות אי תשלום שכר היא חציית קו אדום ששום מחלוקת במו"מ לא יכולה להצדיק אותו".

מהנהלת תעש נמסר: "תשלום משכורת חודש יוני של עובדי תעש מתעכב בשלב זה בשל אי השלמת ההסכמים בין משרד האוצר, ההסתדרות, הנהלת תעש וארגון העובדים, המשהה כרגע העברת סיוע כספי לחברה במסגרת תוכנית מימון הביניים שגובשה בראשית השנה. נקיטת עיצומים תפגע בראש ובראשונה בעובדי החברה. הדרך היחידה לקידום תהליך החיוני לעובדים ולחברה הוא במשא ומתן. סלע המחלוקת שנותר הוא שינוי המבנה הארגוני שנדון בחודשים האחרונים עם נציגות העובדים במטרה לגבש הבנות על מבנה ארגוני המותאם לפעילות החברה, לאחר פרישת כ-1,000 עובדים ולתחרותיות הקשה בשוק הביטחוני העולמי המצטמצם".