קרב המזון בבית שמש: מודעה נגד "יש" הופצה בעיר

במודעות שהופצו בעיר תושבי רמת בית שמש יוצאים נגד רשת השיווק בניסיון לחרם נוסף ■ שופרסל: "אנחנו פועלים לפי חוק"

שלושה שבועות בלבד אחרי שרבנים בעיר בית שמש הכריזו על חרם נגד רשת "אושר עד", נעשה ניסיון לגבש חרם חדש בעיר, הפעם נגד רשת "יש" של שופרסל. במודעות שהופצו אמש (ב') ברמת בית שמש, המזכירות את הפרסומים של רשת "יש" ועושות שימוש בלוגו של הרשת, יוצאים תושבים נגד הרשת בשל העסקה לכאורה של שב"חים ערבים.

תחת הכותרת: "'יש' סכנה גדולה", נכתב "'יש' ערבים (שב"חים) בחנות 'יש'. סכנה לתושבי השכונה. קונה נכבד, כשהנך קונה ב'יש' הנך מחזק את הפועלים הערבים המסכנים את נפשותינו ובני ביתנו תושבי השכונה". על המודעה חתומים תושבי השכונה אך משיחות עם תושבים בעיר עולה, כי מדובר ביוזמה של קבוצה מקרב המחנה הדתי-לאומי.

על החרם נגד רשת "אושר עד" חתומים רבנים מהמחנות החרדים הקיצוניים בעיר. "לי אין כוונה להצטרף ליוזמה כי המחירים בחנות של 'שפע שוק' ממול בשמיים, אבל רמת בית שמש מלאה באנשים אידיאליסטים ולכן ברור שרבים מהמחנה הדתי-לאומי יפסיקו לקנות ב'יש'", אומרת ל', תושבת השכונה.

מחירי רצפה

העיר בית שמש נתונה מזה כחודש במלחמת מחירים חריפה שמובילה רשת שופרסל ואשר החלה בעקבות כניסתה של רשת "אושר עד" לעיר. שופרסל ממשיכה במדיניות מחירי הרצפה אך בימים האחרונים היא החלה במספר צעדים שישפרו את רווחיה בסניף "יש" ובסניף "שופרסל דיל" בעיר וזאת לאחר שלפי הערכות, מלחמת המחירים הסבה לה הפסדים בסניפים אלה.

במסגרת זו שופרסל העלתה מחירים של מספר מוצרים שנמכרו במחיר נמוך במיוחד. כך למשל, מחיר רביעיית טונה סטארקיסט ברשת "יש" עלה ל-20.8 שקל, לעומת מחיר של 14.5 שקל שבו הוא נמכר קודם לכן. דוגמה נוספת היא קורנפלקס תלמה 750 גרם שנמכר עד לאחרונה ב-10 שקלים, נמכר כעת ב-13 שקל.

במקביל, החלה הרשת להתנות את ההטבות במחלקת הפירות והירקות ברכישה של 100 שקל ברשת, ולהגבילן ל-3 ק"ג מכל סוג.

לדברי תושבים בבית שמש, לאחר תחילת מלחמת המחירים בעיר החלו לנהור אל הסניפים תושבים מחוץ לבית שמש וסניף "יש" קיבץ סביבו גם פועלים רבים העובדים באזור. השיא הגיע כאשר החלו להגיע לעיר אוטובוסים מאורגנים כמו למשל ממזרח ירושלים, של תושבים שבאו לעשות קניות בעיר והקפידו לרכוש את כל המוצרים הנמכרים במחירי הפסד.

לפי הערכות, מספר הקונים בסניף "יש" בעיר שולש תחילה ובהתאם גם מחזור המכירות, אולם בימים האחרונים ניכרת ירידה משמעותית בתנועת הקונים.

"לפני שבועיים-שלושה הסניף היה מפוצץ וביום חמישי היו תורים של 20 עגלות בקופה. היום (ב') הייתה עגלה אחת. יכול להיות שאנשים מילאו את הבתים והתעייפו", אומרת ל'.

משופרסל נמסר בתגובה: "שופרסל פועלת על-פי החוק, לרבות בעניין העסקת עובדים וכן בנושאי אבטחת הסניפים, ועל כן הטענה בנוגע לשוהים בלי חוקיים איננה רלוונטית". ביחס להעלאת המחירים של מוצרים בסניפי "יש" בבית שמש, נמסר: "לא התבצעה שום העלאת מחירים. בבית שמש היה מבצע ספציפי על מוצרי הטונה ולאחר שהוא הסתיים, חזר מחיר המוצר למחירו הרגיל, שאף הוא נמוך ואטרקטיבי".

המודעה שפורסמה נגד רשת "יש"

סכנה גדולה
 סכנה גדולה