עכשיו זה סופי: רשות השידור מעבירה את משרדיה ללוד

בניית קרית השידור בלוד תעלה 40 מיליון שקל ■ המבנה ימוקם בסמוך לבניין העירייה הישן

רשות השידור אורזת את משרדיה בקריה בתל אביב לקראת מעבר ללוד. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" מליאת רשות השידור קיבלה אתמול החלטה עקרונית כי קרית השידור במרכז הארץ תמוקם בעיר לוד.

זאת, לאחר שוועדת הנדל"ן ברשות החליטה להוריד מהפרק את ראשון לציון ובת ים שהגישו הצעות למיקום מתחם הרשות בתחומיהן. על פי ההסכם עם האוצר, בניית קרית השידור בלוד תעלה 40 מיליון שקל.

מבנה הרשות, ימוקם בסמוך לבית העירייה הישן, שיעבור במסגרת ההסכם לשימושה של רשות השידור דבר שצפוי להוזיל משמעותית את עלויות הבנייה. יש לציין כי החלטה מותנית בהשלמת בדיקות סטטוטוריות ומשפטיות לגבי הקרקע המוקצית.

יצוין כי מליאת הרשות קיבלה את הצעתו של יו"ר ועדת הכספים של המליאה, דוד חיון, להתנות את העברת התקציב המיועד לפרויקט הבנייה במרכז לקופת החשב הכללי, רק בתנאי שזה יתחייב ליטול את האחריות על ניהול, תכנון, ובניית הפרויקט מתחילתו ועד סופו.

כפי שפורסם ב"גלובס" בעבר, גם המבנים בירושלים צפויים להתפנות ולעבור למגדל שידור מודרני בן 24 קומות שייבנה במתחם שערי צדק, בו ממוקם כיום המטה של הרשות.

לדברי יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, הרשות רואה חשיבות ציבורית ולאומית בהעתקת הפעילות מתל אביב ללוד.

"העיר לוד היא אזור עדיפות לאומית, ובתמיכת משרד ראש הממשלה, השר הממונה על רשות השידור, מעבר רשות השידור אליה יבטא את מחויבותה הציבורית זו", אמר גילת