ניסה להבריח 51 מכשירי "גלקסי 3" - ונתפס בנתב"ג

שווי המכשירים שנתפסו מוערך בכ-180 אלף שקל, שהמסים החלים עליהם הם כ-59 אלף שקל

המלחמה נגד הברחת הסמראטפונים נמשכת: רשות המסים עצרה אתמול (ג') בנתב"ג חשוד שניסה להבריח על גופו 51 מכשירי טלפון סלולאריים מסוג סמסונג גלקסי 3. שווי המכשירים שנתפסו מוערך בכ-180 אלף שקל, שהמסים החלים עליהם הם כ-59 אלף שקל.

החשוד, מנחם מנדל רוזנברג מירושלים, בעל דרכון בריטי, הגיע אתמול בטיסה מלונדון ובעוברו במסלול הירוק, נחשד ונלקח לבדיקה ע"י בודקי מכס נתב"ג. מזוודותיו נבדקו, והוא נלקח לבדיקת גמ"מ - מכשיר שיקוף אדם חיצוני באמצעות "גלים מילימטריים".

ואולם, טרם כניסתו לגמ"מ הוציא החשוד 51 מכשירים טלפון מסוג סמסונג גלקסי 3 מכיסי מכנסיו, מעילו ואפודתו. משקל כל מכשיר הוא 133 גרם, כך שהחשוד נשא על גופו כ-6.5 ק"ג.

מכשיר סמסונג גלקסי 3 הוא המכשיר החדש ביותר מסדרת גלקסי של סמסונג המצוי בשוק העולמי, ועלותו לצרכן בישראל עומדת על כ-3,500 שקל בממוצע. לדברי החשוד, הוא רכש את המכשירים בלונדון בעלות של 300 פאונד אנגלי, שהם כ-1,800 שקל, כך שהרווח שציפה לגרוף מההברחה היה כ-100%.

בחקירתו, ביחידת הסמים של מכס נתב"ג, הודה החשוד כי התכוון להבריח את הטלפונים עקב מצבו הכלכלי הרעוע, וכי התכוון למכרם בארץ לצורך כלכלת משפחתו. בנוסף, ציין והודה בחקירתו כי לא התכוון לעבור במסלול האדום ולהצהיר על המכשירים, שכן במקרה שכזה יצטרך לשלם מסים ולא ירוויח דבר.

השופטת פרנקל (שיפמן) ליאורה מבית משפט השלום ברמלה שחררה את החשוד ממעצרו, תחת מגבלות, עכבה את יציאתו מהארץ והורתה על הפקדת דרכונו ביחידה החוקרת.

הניסיונות להבריח סמראטפונים למדינה הפך למכת מדינה, אך רשות המסים שמה לה כיעד את המבריחים. מוקדם יותר השבוע חשפה רשות המסים ניסיון להברחת ענק של אייפונים וגאלקסי, בשווי של כ-2 מיליון דולר. בפעילות משולבת של יחידות המכס וחקירות ברשות המסים נחשף בנתב"ג ניסיון הברחה של 3,040 סמארטפונים, מסוג IPHONE4S, GALAXY3S ומכשירים נוספים, כשהיבוא נעשה תוך הצגת מצג כוזב כי מדובר במכשירים אחרים. המכשירים המוברחים נתפסו וחשודים הובאו להארכת מעצר.