רשות השידור: אם לא יימצא פתרון לרפורמה - נפגע בשידורים

עובדי הרשות מאיימים לפגוע בשידורי ערוץ 1 ו"קול ישראל" ■ בקרוב צפוי ערוץ 1 לשדר את משחקי האולימפיאדה ■ היו"ר אמיר גילת: " איזון תקציבי של הרשות הוא תנאי לקיום הרפורמה"

"איזון תקציבי של רשות השידור הוא תנאי לקיומה של הרפורמה, וללא מציאת מקורות שיאפשרו תוכנית עסקית מאוזנת לא תוכל הרפורמה להתקיים. אין בכוונתנו לצאת לרפורמה ביודענו שהיא נכה" - כך אמר היום (ד') יושב ראש רשות השידור, אמיר גילת, בדיון בוועדת הכלכלה על חלופות לאגרת רשות השידור.

עובדי רשות השידור שנכחו בדיון הודיעו כי אם לא יימצא פתרון לרפורמה, העיצומים שהחלו בשבועות האחרונים רק יחריפו ויפגעו בכל השידורים של תחנות "קול ישראל" והערוץ הראשון. "הפחתת האגרה מ-2004 היא החטא הקדמון שגרם למשבר ברשות ולצורך ברפורמה", אמר יו"ר אגודת העיתונאים, דני זקן, "אז בוודאי שהמשכיות שלה היא בעייתית". לדברי זקן, הרשות מקרטעת כיום על "ארבעה פנצ'רים בשלושת הגלגלים שאין לה... בשטח הכול בוער, התחלנו לא מזמן בעיצומים. אם לא תצא מפה בשורה, העיצומים ברשות יחריפו ויפגעו בכל השידורים כולל דברים גדולים שעומדים לקרות בקרוב".

הוגדר תקציב לרשת "מורשת"

כזכור, בעוד זמן קצר יחלו משחקי האולימפיאדה, שרשות השידור היא מחזיקת הרישיון הבלעדי לשדרה בישראל.

ראש האגף הכלכלי במשרד רה"מ, אמיר ברקן, הציג את המלצות הוועדה ואמר כי ראש הממשלה אימץ את ההמלצה לבחור בחלופה הכוללת הפחתת האגרה ב-5% בשנה והגדלה הדרגתית של אגרת הרדיו המשולמת באמצעות רישיון הרכב. על-פי הצעה זו, כבר ב-2013 צפויה הפחתה של כ-18 שקל באגרה לצד העלאה של כ-9 שקלים באגרת הנגבית באמצעות רישיון הרכב, כאשר אגרת הרדיו צפויה להתייקר בכ-50 שקל עד 2018 ואגרת הטלוויזיה ואגרת הטלוויזיה תופחת באותה תקופה בכ-100 שקל. ההצעה כוללת מרכיב נוסף, לפיו חברות הכבלים והלוויין יעבירו מידע לרשות השידור אודות המנויים.

ברקן ביקש לשלב את תיקון החקיקה הדרוש בהצעת חוק של ח"כ שי חרמש, המבקש לפטור מתשלום אגרה בעלי מקלטים שאינם משמשים לקליטת שידורים - בעיקר באולמי שמחות. היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, אמרה בתגובה כי "הצעת החוק של ח"כ חרמש עוסקת במקלטים שאינם קולטים שידורים והממשלה מתכוונת לקחת טרמפ עליה... למיטב הבנתי הדבר אינו תקין".

בדיון אחר אישרה היום ועדת הכלכלה לקריאה ראשונה את ההצעה של חברי הכנסת דוד אזולאי וישראל אייכלר, לתקן את חוק רשות השידור ולקבוע תקציב לרשת הרדיו "מורשת", המשדרת תכנים בנושא מורשת יהודית, שיעמוד 3 מיליון שקל מתוך תקציב רשות השידור.