שטייניץ חתם על צו להפחתת מכסים על מאות מוצרים

מדובר במגוון מוצרי - משואבי אבק, מיקרוגלים, מברשות שיניים חשמליות וטוסטרים ועד בשר, פטריות ותבלינים ■ זאת, כחלק מהמלצות ועדת טרכטנברג ■ בתחילת 2013 יבוטל המכס על בגדים - למעט הלבשה תחתונה

שר האוצר יובל שטייניץ חתם על צו מיוחד להפחתת מכסים ומסים על מאות מוצרים. מדובר במוצרי חשמל (כגון מיקרוגלים, מייבשי כלים, מכונות כביסה וכו'), מזון, ביגוד ועוד. זאת, בהמשך להמלצות ועדת טרכטנברג.

הפחתת שיעורי המכס עליה חתם היום שטייניץ הינה מיידית וזאת בהמשך להפחתה קודמת בהיקף של 387 מיליון שקל שנערכה בינואר 2012 על מוצרים להם אין יצור מקומי. הצווים עליהם חתם היום השר מבטלים לחלוטין את המכס שנע בין 8% ל-12% על שורת מוצרים להם אוריינטציה צרכנית גבוהה.

ביטול המס יחול על מייבשי כביסה, שואבי אבק, מיקרוגלים, מאווררים, קולטי אדים, מייבשי שיער, טוסטרים, סדינים חשמליים, שמיכות חשמליות, מברשות שיניים חשמליות, מכונות להכנת קפה, מגהצים, טוסטרים, נורות, אוזניות, מנורות, משקפי שמש, משקפי מגן, משקפי ראיה, סוגי כיורים, סוגים שונים של סוללות ועוד.

בנוסף, כמהלך משלים להפחתות מס על טקסטיל שבוצעו בינואר 2012, יבוטל החל מ-1 בינואר 2013 המכס על מוצרי טקסטיל מוגמרים כביגוד והלבשה, למעט הלבשה תחתונה. כמו כן, במועד זה יופחת שיעור המכס ב-10% על מוצרים תעשייתיים ומוצרי צריכה בהם אין גביית מכס בפועל, מתוך כוונה לעודד את יבואם לישראל. בנוסף, יפחתו ב-1 בינואר 2014 שיעורי המכס על מוצרים תעשייתיים ב-15%.

גם מכסים ומסים על מוצרי מזון יופחתו בהדרגה עד 2015, כמו למשל על בשר, ביצים, נקניקים, מיצים, תבלינים, אגוזים, פירות יבשים, פטריות, ריבות ועוד.

הפחתת
 הפחתת

מקור: משרד האוצר