יחימוביץ': "משה סילמן לא לבד, אנשים רבים מיואשים"

כך כתבה הבוקר יו"ר האופוזיציה ומפלגת "העבודה" בסטטוס בפרופיל הפייסבוק שלה ■ איציק שמולי כתב: "משה הוא איש נורמטיבי - ודווקא כאשר נקלע לצרה המדינה לא היתה שם בשבילו"

"משה סילמן לא לבד. הקשחת תנאי הזכאות לדיור ציבורי והיעדר רשת בטחון חברתית, מביאים רבים ליאוש ולאין מוצא. בצד הכאב והזעזוע, צריך לזכור שהתאבדות היא מעשה קיצוני ונורא, אסור שתשמש דוגמא והשראה לצעירים ולמבוגרים כאחד, ובוודאי שזה משגה להפוך את המעשה לסמלה של המחאה החברתית", כך כתבה הבוקר (א') יו"ר האופוזיציה ומפלגת "העבודה", שלי יחימוביץ', בסטטוס בפרופיל הפייסבוק שלה.

זאת, לאחר שמשה סילמן הצית עצמו אמש במהלך ההפגנות לציון שנה למחאה החברתית. אתמול כתבה יחימוביץ' בתגובה כי "מחר ידברו בעיקר על הזוועה של האיש שהצית עצמו בהפגנה. ובתוך זה חשוב לי לציין שבלי שידורים חיים, בלי פרומו, תוך התעלמות מכוונת של התקשורת הממוסדת - צעדו הערב עשרות אלפים ברחבי הארץ בתביעה לצדק חברתי".

"זו המחאה הכי צודקת, הכי אמיתית, הכי חשובה והכי עמוקה שיש. והיא הכי לא נוחה לממשלה ולבעלי ההון. בקיצור, לא להתעייף. הדרך לא פשוטה, אבל הצדק ינצח. הי זאת שלי. משה סילמן לא לבד. הקשחת תנאי הזכאות לדיור ציבורי, והעדר רשת בטחון חברתית, מביאים רבים ליאוש ולאין מוצא", כתבה אתמול יחימוביץ'.

בנוסף ליחימוביץ', הרשת החברתית כולה גועשת היום לאחר ההצתה במחאה אמש. כך למשל, יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "כולנו מאחלים איחולי החלמה מהירים למשה שהצית עצמו אמש כאקט של ייאוש בהפגנה בתל אביב. משה הוא איש נורמטיבי - כמוני כמוכם, שעשה מילואים ושילם מיסים ודווקא כאשר נקלע לצרה המדינה לא היתה שם בשבילו. נתפלל לשלומו".

"אני מזועזעת מהמעשה המחריד של משה סילמן שהצית את עצמו בהפגנה בת"א. אני מתארת לעצמי שיהיו כאלה שיגידו שהוא מקרה קיצון, שהוא יוצא מהכלל שאינו מעיד על הכלל. לצערי זה לא נכון. יש בישראל יותר עוד אנשים כמו משה סילמן, שנופלים בין הכיסאות, שמערכת הרווחה המתכווצת מפנה להם עורף, שמאבדים את הכל - עבודה, תמיכה ותקווה - ושרשויות המדינה לא שומעות את זעקתם", התבטאה בנושא גם זהבה גלאון, יו"ר מפלגת מרצ.

ח"כ דב חנין ממפלגת "חד"ש", ציין בפייסבוק כי "משה סילמן - 92% כוויות - לא מאושפז במחלקת הכוויות בתל השומר. אין שם מקום. הוא יישאר בטיפול נמרץ כללי עד שיפנו אחת משמונה המיטות במחלקה התפוסות כולן. כך נראים הקיצוצים במערכת הבריאות. הנה תמצית מצבה של ישראל. והם עוד מדברים על מלחמה נגד איראן".

"סילמן, כוויותיך הן כאביי, מכאובך חירשים, כמנהיגך. אני איתך", סיכם דודי בוסי, סופר ועיתונאי, בעמוד הפייסבוק שלו.