מנכ"ל "בחדרי חרדים": הפרשה גרמה לנו נזק עצום

מנכ"ל אתר "בחדרי חרדים", שעל שמו חל צו איסור פרסום, מתייחס לראשונה להמלצת המשטרה להגיש נגדו ונגד 4 עובדים נוספים כתבי אישום בפרשת הסחיטה: "כמו שראינו במקרה של אולמרט - אתה אשם רק כשבית המשפט אומר"

יותר מ-3 חודשים עברו מאז התפוצצה פרשת הסחיטה באתר "בחדרי חרדים", בה, לפי החשד, נהגו באתר המוביל במגזר החרדי למחוק ידיעות לא מחמיאות על אישים או גופים ו/או לשמור על שמם הטוב, בתמורה לתשלום שמגיע עד לעשרות אלפי שקלים.

בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי סיימה לחקור את הפרשה וכי המליצה לפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד 5 חשודים, בהם מנכ"ל האתר.

"חזקת החפות עומדת לכולנו, וכמו שראינו במקרה של אולמרט - אתה אשם רק כשבית המשפט אומר את זה", אומר מנכ"ל האתר (שעל שמו חל צו איסור פרסום), בראיון בלעדי ל"גלובס".

לדבריו, "אם היית שואל לפני שבוע את המשפטנים, אז כולם היו אומרים שאולמרט יורשע, ובא בית המשפט ואמר שהוא לא אשם. אנחנו גודלנו וחונכנו כאנשי חוק, ואני סמוך ובטוח שמערכת הצדק הישראלית מתפקדת.

"בסופו של יום אנחנו יודעים את האמת. ההאשמות האלה כל-כך מגוחכות. נזרקו שם מספרים של עשרות מיליוני שקלים. איפה הכסף הזה? לא אותר ולו שקל אחד שנחשד במעשים לא ראויים. אני נוסע ברכב משנת 1995, וכל המשרד שלנו הוא שולחנות מאיקאה. המספרים האלה לא מחוברים למציאות".

המנכ"ל מנסה לצייר את המציאות שעלתה מהפרשה בצבעים אחרים. "האתר היה בעצמו מקום שחשף פרשיות שחיתות רבות במגזר החרדי - מעשי אונס בישיבות, התעללויות במשפחה, המקרה של אמא טאליבן וגם של הרב אליאור חן".

כמו כן, הוא מצביע על מידותיו של המתלונן הראשי בפרשה. לדבריו - וכן על בסיס נתוני המשטרה - המתלונן נעצר מספר שבועות לאחר התפוצצות פרשת הסחיטה, בשל חשד לכאורה למקרים שונים של הטרדה מינית, אונס, הונאה וקבלת שוחד. "אם לוקחים את הנתונים האלה, די ברור שהפרקליטות תסגור את התיק", אומר המנכ"ל.

- איך עברו עליך החודשים האחרונים?

"זה לא דבר קל. אני בן 43, והפעמים היחידות שראיתי שוטר עד הפרשה היו כשעצרו אותי להציג רישיונות בכביש. זו לא חוויה נעימה, וזה לא מוסיף בריאות או כבוד. המשפחה והחברים תמכו, ואני יכול להגיד שזו חוויה מטלטלת לכל אדם".

- זה השפיע על האתר עצמו?

"הגולשים שמרו על נאמנות, והאתר שמר על מעמדו. המערכת המשיכה לפעול. עם זאת, כל הפרשה גרמה לנו נזק כלכלי עצום. לא הצלחנו להתאושש ממנה לחלוטין, וגם ההוצאות המשפטיות הכבידו. מדובר על נזק של 1.5 מיליון שקל, ואני מקווה שזה יוחזר לנו. אין לנו ברירה אלא לסמוך על מערכת הצדק".

בינתיים מנסה המנכ"ל לשדר עסקים כרגיל ולקדם את המוניטין הפגוע של האתר.

פוטנציאל המגזר החרדי

לאחרונה נפגש המנכ"ל עם נציגי ועדת המדרוג לגלישה באינטרנט, כדי לבחון הצטרפות למדידה הרשמית. "יש עדיין בעיה טכנית, בגלל שהמגזר החרדי לא משתתף בדרך-כלל בסקרים ובשאלונים (אחת משיטות המדידה של הוועדה, ר"ג). אנחנו צריכים לראות איך מתמודדים עם הבעיות האלה", אמר המנכ"ל.

במקביל, פרסם היום (א') המנכ"ל נתונים המתבססים על גוגל אנליטיקס, לפיהם באתר גולשים מדי חודש יותר מ-500 אלף משתמשים שונים (Unique Users).

במקביל לפיצוץ פרשת הסחיטה בתחילת אפריל, נרשמה עסקה משמעותית במגזר האינטרנט החרדי, כשאתר ynet רכש 50% מאתר "כיכר השבת", שנחשב למתחרה העיקרי של "בחדרי חרדים".

"זה רחוק מלהפתיע", אומר המנכ"ל, "המגזר החרדי כצרכן נחשב למנוע צמיחה עיקרי, ושיעור הגידול הדמוגרפי בו מרשים במיוחד. "ynet קראו את המפה וראו שהגידול הדמוגרפי במגזר מרשים במיוחד, ושבעוד כמה שנים טובות החרדים יהוו שליש מהאוכלוסייה בישראל".