ארגוני היוצרים נגד שר התקשורת כחלון: הולכת אותנו שולל

היוצרים יוצאים נגד שורת הרפורמות שמתכנן כחלון: "מצב היצירה הישראלית המקורית, תחת הנהגתך את שוק התקשורת, מידרדר במהירות לנקודת שפל"

ארגוני היוצרים יוצאים נגד שורת הרפורמות שמתכנן שר התקשורת משה כחלון. במכתב ששלחו לו היום (ב') הם כותבים כי הם חשים שהשר הוליך אותם שולל בהתחייבויותיו לשמירה על היצירה הישראלית המקורית.

"לחרדתנו, מצב היצירה הישראלית המקורית, תחת הנהגתך את שוק התקשורת, מידרדר במהירות לנקודת שפל שממנה קשה מאוד יהיה להתרומם", נכתב.

במכתבם נוגעים היוצרים ברפורמות שונות של כחלון, אשר לדבריהן עשויות לפגוע ביצירה. בין היתר הם קובלים על כך שלא נקבעות מכסות להשקעה ביצירה לגופי הטלוויזיה שיוקמו על-ידי סלקום ופרטנר.

"הירידה החדה הצפויה להן (הוט ו-yes - ל"א) בהכנסות כתוצאה מהכנסת גורמים חדשים לשוק מצד אחד, ואי-ההשקעה של גורמים אלו בהפקות מקור מצד שני, יביאו לנפילה קשה מאוד בהיקף ההשקעה של הטלוויזיה הרב-ערוצית בתוכניות דרמה ותעודה. אנחנו היוצרים נסבול מכך ראשונים, אבל הפגיעה הקשה באמת תהיה בציבור הצופים".

עוד יוצאים היוצרים נגד אי-יציאה של רפורמת הרישיונות לפועל, על אי-טיפול בגופי שידור שלא עומדים במחויבויות התוכן שלהם ועל החשש מאי-עצמאות מהגוף הרגולטורי החדש שמקים כחלון. בעיקר זוכה כחלון לביקורת על רקע אי-מעורבותו לטובת ערוץ 10.

ממשרדו של כחלון לא נמסרה תגובה לדברים עד לפרסום הידיעה.