העליון: הוכמן ושכטר לא יתחרו בחברות התיירות של IDB

משה הוכמן ואריה שכטר, מנהלים לשעבר בחברות "עידן חדש בתיירות" ו"המילניום השלישי" של IDB, ייאלצו לסגור באופן מיידי את החברה המתחרה שהקימו

משה הוכמן ואריה שכטר, מנהלים לשעבר בחברות "עידן חדש בתיירות" ו"המילניום השלישי" של קבוצת IDB, ייאלצו לסגור באופן מיידי את החברה המתחרה שהקימו - כך קבע שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן בשבוע שעבר, במסגרת ערעור ביניים על הליך המתנהל בפני השופטת דניה קרת-מאיר בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

מדובר בשני מנהלים העוסקים זה כ-25 שנה בארגון אירועים ונופשונים. המשמעות היא שהשניים לא יוכלו להתחרות בחברות שבהן עבדו עד לסיום תניית אי-התחרות, בעוד כשנה וחצי.

ההחלטה ניתנה במסגרת תביעה שהגישו חברות התיירות "המילניום השלישי" וחברת-הבת שלה, "עידן חדש" מקבוצת IDB, נגד המנהלים לשעבר הוכמן ושכטר ונגד החברה שהקימו לאחרונה "הוכמן ושכטר הפקות בע"מ".

במסגרת התביעה נטען כי לאחר שהשניים עזבו הם החליטו לפתוח חברה חדשה שתתחרה ישירות בחברות שאותן ניהלו, תוך ניצול קשריהם עם עובדי החברה, ספקי השירותים שלה ולקוחותיה.

בפסק הדין שניתן בסוף מאי קיבלה השופטת דניה קרת-מאיר את הטענות וקבעה כי בניגוד לטענותיהם של הוכמן ושכטר, שולמה להם תמורה מיוחדת בעבור התחייבותם שלא להתחרות, ועל כן יש לאכוף עליהם התחייבותם שלא להתחרות משך שנתיים מתום העסקתם.

השופט ג'ובראן ציין כי מכיוון שהתקופה שנותרה לתניית אי-התחרות היא שנה ו-4 חודשים בלבד, יש חשש שעד למועד ההכרעה בערעור תחלוף תקופה זו.

IDB יוצגה באמצעות עורכי הדין עפר פירט ודוד סולמא ממשרד פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני. (ע"א 4580/12).