ג'רמי לין, שווה את הכסף?

לחץ גדול על ראשי ניו יורק ניקס להחתים את הגארד על חוזה חדש; הבעיה: העלות שלו בעונת החוזה האחרונה עשויה להגיע ל-50 מיליון דולר

ג'יימס דולאן, יו"ר חברת MSG המחזיקה בניו יורק ניקס, יצטרך להכריע עד היום (ג') בלילה: האם להשוות את ההצעה שהגישה יוסטון רוקטס, בסך 25.1 מיליון דולר ל-3 שנים, עבור ג'רמי לין. כל הצעה נמוכה יותר או אי עמידה בדד-ליין שנקבע, יעביר אוטומטית את הגארד לטקסס.

בינתיים בניו יורק מופעל לחץ ציבורי גדול על ראשי הקבוצה להחתים את לין. אוהדי הקבוצה פתחו עצומה באינטרנט באתר change.org שבה מנסים להשיג כמה שיותר חתימות שיבהירו לדולאן כי הציבור בניו יורק לא מוכן לעבור לסדר היום על מעבר של לין ליוסטון. נכון לרגע כתיבת שורות אלו, השיגו האוהדים כ-10,200 חתימות על העצומה.

הטענה העיקרית של אוהדי הניקס היא שמאחר ומדובר בקבוצה עשירה, שמסיימת גם ככה את רוב העונות ברווח תפעולי עצום ותחת ארגון עצום ועשיר כמו MSG, החתמה של לין לא אמורה לשנות יותר מדי את המצב הכלכלי. אלא שהמספרים מאחורי עסקת לין מראים שהוא אמור לעלות הרבה יותר כסף לניקס מאותם 25.1 מיליון דולר שהציעו יוסטון, ולמעשה הרוקטס בנו מראש הצעה שתסבך מאוד את הניקס.

על-פי ההצעה של יוסטון, לין אמור לקבל בעונה השלישית והאחרונה שלו סכום של 14.98 מיליון דולר. מבחינת הניקס מדובר בבעיה, מאחר שהחמרת הקנסות על מעבר של תקרת השכר שייכנסו לתוקף ב-2013, יגרמו לך שרק עבור העונה האחרונה הם עשויים לשלם על לין קנס שיגיע לפי שלושה מהשכר שלו באותה שנה. במלים אחרות, לין עלול לעלות לניקס כ-50 מיליון דולר בעונה האחרונה שלו, במידה ויהיו (כרגיל) מעל תקרת השכר.