וול סטריט ננעלה בעליות; "ברור שברננקי מודאג מהצמיחה"

יו"ר הפדרל ריזרב רק רמז על הקלה כמותית נוספת: "אנו מוכנים לפעול" ■ קרן המטבע הורידה תחזית הצמיחה הגלובלית ■ מדד המחירים לצרכן נותר ללא שינוי ■ באירופה: הנפקת אג"ח מוצלחת של ספרד ■ שטף דוחות חשובים

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים לאחר נאומו של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, שנשא דברים מול הקונגרס האמריקני. ברקע, המשיכו המשקיעים להגיב גם להודעתה של קרן המטבע הבינלאומית מאמש, לפיה היא חותכת את תחזית הצמיחה של הכלכלה העולמית. באירופה, השלימה היום ספרד הנפקת אג"ח בהצלחה, בעוד נתוני מאקרו מעורבים התפרסמו בגרמניה ובבריטניה. עונת הדוחות לרבעון השני נמשכה גם היום, עם דוחות מעניינים של חברות בולטות בסקטור הפיננסים והטכנולוגיה.

"ברור שברננקי מודאג מהצמיחה המאטה, אבל הוא עדיין לא מדבר על QE3 כך שאנחנו הולכים להמשיך לנסות לשמור על שיווי משקל - נראה שהסביבה המאקרו-כלכלית שומרת על שיווי משקל בין גורמים חיוביים ושליליים", כך אמר מארק מרטיאק, אנליסט בכיר בוול סטריט.

כאמור, המשקיעים הגיבו היום לנאומו של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, שמסר את עדותו החצי-שנתית בסנאט. ברננקי נתן מענה חלקי לתקוות המשקיעים והכלכלנים כי ה'פד' ישיק הרחבה כמותית, וציין: "הצמיחה בארה"ב איטית באופן מתסכל". ברננקי הבהיר כי ה'פד' "מוכן לפעול" לאור הסביבה הכלכלית החלשה, אולם לא סיפק רמז ישיר להשקת תוכנית ה-QE3 המצופה. (לסיפור המלא)

עדותו של ברננקי מגיעה לאחר רצף של נתונים כלכליים שליליים; האחרון שבהם היה אתמול, עם פרסום המכירות הקמעונאיות בחודש יוני שירדו ב-0.5% (אנליסטים ציפו לעלייה של 0.1%). אמש חתכו כלכלנים בארה"ב שוב את תחזית הצמיחה במשק, לרמה של 1.3% בלבד ברבעון השני של השנה, לעומת תחזית של 1.5% ביום שישי, 2% לפני חודש ו-2.6% לפני חצי שנה. ההורדה החדה של התחזיות מעידה על ההאטה במשק.

בזירה הגלובלית, המשיכו המשקיעים להגיב להודעת קרן המטבע הבינלאומית מאמש כי היא מורידה את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ב-0.1% ב-2012, וב-0.2% ב-2013, כך שהיא צופה צמיחה של 3.5% בשנה הנוכחית ושיעור צמיחה של 3.9% בשנה הבאה. קרן המטבע לא הסתפקה בזאת וחתכה גם את תחזית הצמיחה של ארה"ב ב-0.1% לשנה הנוכחית ולשנה הבאה, כך שהיא צופה צמיחה של 2% בלבד ב-2012 ו-2.3% ב-2013.

באירופה, הנפיקה היום ממשלת ספרד מכרה אג"ח לטווח קצר בהיקף של 3.56 מיליארד אירו, מעט מעל יעד הגיוס שהיא הציבה לעצמה. בעקבות ההנפקה, התשואות על האג"ח הממשלתיות של ספרד צונחות לרמות נמוכות יותר, לאחר שבשבועות האחרונים ריחפו מעל "רמת הקריסה" של 7%.

מאקרו: מדד המחירים והייצור התעשייתי

מדד המחירים לצרכן בארה"ב נותר ללא שינוי בחודש יוני, כאשר העלייה במחירי המזון מחקה את הירידות במחירי האנרגיה. מדד האנרגיה ירד ב-1.4% בעוד מדד המזון עלה ב-0.2%. מחירי הליבה (מדד המחירים להוציא עלויות מתנדנדות של מזון ואנרגיה), עלו בשיעור עונתי של 0.2%. מדובר בנתון העומד בהתאם לציפיות האנליסטים, אשר צפו כי המדד יישאר ללא שינוי, ומדד הליבה יעלה מעט, לאחר ירידה של 0.2% בחודש מאי. מדד הליבה עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-2.2%. (לסיפור המלא)

מדד הייצור התעשייתי לחודש יוני עלה בשיעור עונתי של 0.4%, לאחר ירידה של 0.2% בחודש מאי, כך לפי נתונים שפרסם היום הפדרל ריזרב. בהשוואה ליוני 2011, הייצור הוסיף 4.7%. בכל הרבעון השני הייצור ירד ב-2.2% לעומת צמיחה של 5.8% ברבעון הראשון.

שטף דוחות מעניינים

בגזרת הדוחות, דיווחו גולדמן זאקס , ג'ונסון אנד ג'ונסון , קוקה קולה לפני סיום המסחר, בעוד אינטל ויאהו צפויות לדווח על תוצאותיהן אחרי הסיום.

בנק ההשקעות גולדמן זאקס היכה היום את תחזיות האנליסטים עם רווח של 962 מיליון דולר (או 1.78 דולר למניה) לרבעון השני, לעומת 1.05 מיליארד דולר (או 1.85 דולר למניה) אשתקד. הכנסות הבנק הסתכמו בכ-6.63 מיליארד דולר, לעומת 7.28 מיליארד דולר אשתקד.

גם יצרנית המשקאות קוקה קולה דיווחה על תוצאותיה הכספיות, כשהיא מציגה רווח נקי של 2.79 מיליארד דולר ברבעון (1.21 דולר למניה), לעומת 2.8 מיליארד דולר אשתקד (1.2 דולר למניה). הכנסות החברה עלו ל-13.09 מיליארד דולר, לעומת 12.74 מיליארד דולר אשתקד. בוול סטריט ציפו לרווח נקי של 1.19 דולר למניה.

בג'ונסון אנד ג'ונסון גם הצטרפו לשטף הדוחות, ודיווחו על רווח נקי של 1.41 מיליארד דולר (0.5 דולר למניה), לעומת 2.78 מיליארד דולר (1 דולר למניה) אשתקד. ההכנסות הסתכמו בכ-16.5 מיליארד דולר, ירידה של כ-0.7% בהשוואה לאשתקד. בוול סטריט ציפו להכנסות של 16.69 מיליארד דולר על רווח נקי של 1.29 דולר למניה.

(לסיקור המלא של הדוחות הכספיים)

בנק ההשקעות סיטיגרופ המשיך לרכז עניין לאור פרסום דוחותיו לרבעון השני של השנה ומהם עולה שהבנק הצליח להכות את תחזית האנליסטים ורשם רווח של דולר למניה, שמהווים בעצם רווח של 2.9 מיליארד דולר, לעומת צפי לרווח של 89 סנט למניה. הבנק גם דיווח על הכנסות של 18.4 מיליארד דולר.

גוגל ויאהו במוקד, לאחר שמריסה מאייר, אחת הבכירות בחברת גוגל ומהפנים המזוהות ביותר עם ענקית החיפוש, החליטה לחצות את הקווים ולקחת את המושכות על הובלת יאהו - פעם מתחרה רצינית של גוגל - בתור נשיאה ומנכ"לית החברה. יאהו הודיעה על המינוי הלילה והוא נכנס לתוקף באופן מיידי.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]