דוח הרשות השנייה: רוב תלונות הציבור - על תוכניות טלוויזיה

‎‏58% מהפונים התלוננו על תכנים פוגעניים כגון התנהגות לא הולמת, גזענות וסקסיזם, פגיעה בילדים ועוד ■ רבע מהתלונות שהוגשו נמצאו כמוצדקות

הדוח החצי-שנתי של נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה מעלה כי ב-6 החודשים הראשונים של 2012 הוגשו 1,288 תלונות הנוגעות לתחום טיפולה של הרשות. 87% מהתלונות נגעו לתכנים טלוויזיוניים, והשאר לרדיו האזורי.

על-פי הדוח, זכיינית ערוץ 2 קשת נמצאת במקום הראשון במספר התלונות שהוגשו נגדה - 190 תלונות. רשת במקום השני עם 136 תלונות, וערוץ 10 עם 82 תלונות.

הדוח, ראשון מסוגו ברשות השנייה, שנערך על-ידי נציב התלונות ברשות, דוד רגב, מעלה כי 41% מהתלונות שהוגשו נגעו לתוכן ששודר בתוכניות של הזכייניות, 19% על פרסומות, 18% על חדשות, ו-20% היו פניות כלליות.

פילוח אחר של נתוני הדוח מראה כי 58% מהפונים התלוננו על תכנים פוגעניים כגון התנהגות לא הולמת, גזענות וסקסיזם, פגיעה בילדים, התבטאויות לא הולמות, התנהגות מראיינים והדרת נשים.

9% מהתלונות קשורות לסוגיית "אתיקה עיתונאית" וכללו טענות על נטיות פוליטיות של שדרנים ומנחים, דיווחים לא מדויקים או לא מאוזנים והיעדר כיסוי חדשותי של תחומים או מגזרים בחברה הישראלית.

8% התלוננו על תכנים שיווקיים סמויים וריבוי פרסומות, ו-19% התלוננו על סוגיות הקשורות בשירות לצופה הבאות לידי ביטוי בעיקר בשינויים לא צפויים ובריבוי פרסומות. הדוח מעלה עוד כי רבע מהתלונות שהוגשו נמצאו על-ידי הנציבות כמוצדקות.

בעקבות תלונות צופים שנמצאו מוצדקות, קרא הנציב רגב לזכייני הטלוויזיה והרדיו להפעיל פיקוח עצמי מוגבר במספר נושאים, בהם תכנים המשודרים בשעות הצהריים לילדים ונוער, הימנעות מפרסום מוצאם של המסוקרים אם אין לכך קשר לפרסום עצמו, דרישה לפרסום עלות מדויקת של שיחות באמצעות מוקדי 1-900 לתחנות הרדיו האזוריות ועוד.

פילוח תלונות
 פילוח תלונות